• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226822
+
-

چگونه می‌توان زمین را نجات داد؟

میکی مِهتا؛ کارشناس سلامت جهانی

تغییرات سبک زندگی ازجمله موضوعاتی است که می‌تواند به سازگاری با محیط‌زیست و نجات زمین منجر شود. اما این تغییرات چگونه حاصل می‌شوند و ساکنان زمین چگونه می‌توانند سهم خود را در سازگاری با محیط‌زیست ایفا کنند؟ در این مطلب به چگونگی تغییر سبک زندگی برای نجات زمین پرداخته می‌شود.

 ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید. توجه داشته باشید که پوست سبزیجات و میوه‌ها را دور نریزید و از آنها به‌عنوان کود استفاده کنید. کمپوست کردن
زباله‌های غذایی، استفاده از وسایل کم‌مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب را به عادت تبدیل کنید. اگر برایتان ممکن است خودتان سبزیکاری کنید، مصرف غذاهای گیاهی را افزایش و دورریز غذاها را کاهش دهید.
 درصورت امکان، از داروهای طبیعی استفاده کنید. هر بار که سرما می‌خورید یا سردرد دارید، قرص نخورید. برای حفظ تندرستی از داروهای طبیعی و دمنوش‌های گیاهی، طب سوزنی و مدیتیشن استفاده کنید. این امر اتکا به داروها و اثرات زیست‌محیطی آنها را کاهش می‌دهد.
 در فضای باز، پارک‌ها و محیط‌های طبیعی ورزش کنید و به طبیعت نزدیک بمانید. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن یا یوگا در طبیعت ارتباط شما را با محیط‌زیست تقویت می‌کند.
برای رفت‌وآمد، پیاده‌روی کنید یا از دوچرخه استفاده کنید. هرچند ممکن است تغییر عادت‌ها کمی طول بکشد، اما انتخاب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای طی مسافت‌های کوتاه به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند؛ ضمن اینکه باعث می‌شود با اجتناب از کم‌تحرکی سالم بمانید. این اقدام انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهد.
استفاده از پلاستیک را کاهش دهید. از محصولات سازگار با محیط‌زیست و زیست تخریب‌پذیر استفاده کنید. استفاده از وسایل یک‌بار مصرف زیست تخریب‌پذیر به کاهش ضایعات پلاستیکی و آثار منفی زیست‌محیطی کمک می‌کند. وسایل سازگار با محیط‌زیست، به سرعت و به‌صورت ایمن تجزیه می‌شوند و از زمین برای نسل‌های آینده محافظت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید