• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226765
+
-

اطلاعات بازارسهام را کجا ببینیم؟

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اطلاعات مربوط به قیمت لحظه‌ای سهام، میزان سودآوری، وضعیت مالی، نسبت قیمت به درآمد، اطلاعات مربوط به قابلیت نقدشوندگی، ترکیب سهامداران، طرح‌های توسعه‌ای و... درخصوص یک شرکت را چگونه می‌توان به‌دست آورد. یکی از بهترین شیوه‌ها برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در بازار سرمایه، مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی رسمی و معتبر است.




معرفی
 پایگاه اینترنتی www.tsetmc.ir

یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های اینترنتی بازار سرمایه پایگاه اینترنتی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است. به ‌جرأت می‌توان گفت بخش عمده اطلاعاتی که افراد برای سرمایه‌گذاری در بورس و تصمیم‌گیری در این بازار نیاز دارند ازطریق پایگاه اینترنتی مدیریت فناوری بورس تهران در دسترس است.
نکته مهم درخصوص پایگاه اینترنتی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران این است که همه اطلاعات مربوط به معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و شرکت بورس انرژی به‌علاوه اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران(کدال) و همچنین اطلاعات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به‌صورت تجمیعی و در ‌لحظه در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.ir منتشر می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌جای مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی متعدد، با مراجعه به پایگاه اینترنتی مدیریت فناوری بورس تهران به بخش عمده اطلاعات موردنیاز خود دست یابند. عمده اطلاعاتی که ازطریق این سایت می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد عبارتند ‌از:
   اطلاعات مربوط به شاخص‌ها و آمار معاملات بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، صندو‌ق‌های سرمایه‌گذاری و کالایی و اوراق قابل عرضه در بازار سرمایع و بورس انرژی.
  اطلاعات مربوط به سهام قابل‌توجه بازار شامل سهام دارای بهترین عرضه و تقاضا، سهامی که بیشترین و کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند، صنایع برتر بورس، نمادهای پربیننده و شرکت‌هایی که بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص بورس داشته‌اند.
  پیام‌های ناظر بازار درخصوص مواردی مانند توقف و بازگشایی نمادها، عرضه سهام و....
  اطلاعیه‌های شرکت‌ها که به‌صورت لحظه‌ای ازطریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران(کدال) منتشر می‌شود.
  اطلاعات مربوط به وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تغییرات قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها.


 پایگاه اینترنتی بورس کالای ایران
سومین بورس کشور بورس کالای ایران است که در آن انواع کالا از قبیل محصولات پتروشیمی، فلزات، محصولات کشاورزی، خودرو و همچنین صندوق‌های کالایی و طلا معامله می‌شود. عمده اطلاعاتی که می‌توان ازطریق پایگاه
 اینترنتی www.ime.co.ir: شرکت بورس کالای ایران به‌دست آورد عبارتند ‌از:
  اطلاعات کلی درخصوص شرکت بورس کالای ایران و ضوابط و مقررات این بازار.
 آمار معاملات انواع محصولات داد‌و‌ستدشده در بورس کالا و آخرین قیمت این محصولات.
 آمار معاملات صندوق‌های کالایی و نوسانات قیمت آن.
 اطلاعیه‌های مربوط به عرضه انواع محصولات در بورس کالا.
 اطلاعیه‌های مربوط به ضوابط و مقررات حاکم بر معاملات این بورس.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید