• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226728
+
-

هر یک ساعت، 3شهید در غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ساعت گذشته ۷جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در حملات ۲۴ساعت گذشته به نوار غزه ۷۱فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۸۲نفر هم زخمی شده‌اند. براین اساس در 24ساعت منتهی به روز دوشنبه، در هر ساعت حدود 3نفر در غزه بر اثر حملات اشغالگران جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.
با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه تا کنون به ۳۶۵۵۰نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۲۹۵۹نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.
از سوی دیگر، همزمان با طولانی شدن جنگ در غزه، یکی از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که ارتش این رژیم حتی درصورت طولانی شدن جنگ، باز هم قادر به نابودی حماس نخواهد بود. ژنرال اسحاق بریک در گفت‌وگو با روزنامه معاریو گفته است: ادامه جنگ در نوار غزه مطلقا هیچ فایده‌ای ندارد؛ زیرا موجب وارد آمدن خسارت سنگین به اسرائیل خواهد شد. بریک تأکید کرد: ادامه جنگ در کوتاه‌مدت منجر به فروپاشی نیروهای ذخیره ارتش و نیروی زمینی به‌طور کامل و البته اقتصاد و روابط اسرائیل با کشورهای جهان و جامعه از درون متلاشی‌شده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید