• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226704
+
-

رنو دست به دامن یک شرکت چینی شد

رنو دست به دامن یک شرکت چینی شد

گویا جریان تغییر کرده است. رسم بر این بود که شرکت‌های چینی، پیش‌تر با شرکت‌های اروپایی شریک می‌شدند تا به فناوری‌های آنها دسترسی پیدا کنند، اما امروزه در فضای خودروهای برقی، شرایط دقیقا برعکس شده است. به گزارش آرنا ای‌وی، رنو اعلام کرده است که برای توسعه مدل آینده Twingo EV با یک شرکت مهندسی چینی که نامش فاش نشده، همکاری خواهد کرد تا به‌گفته سخنگوی رنو، زمان توسعه و هزینه‌ها را بهبود بخشد.
قیمت تیووینگو در زمان عرضه در چند سال آینده باید زیر ۲۰هزار یورو باشد و تخصص شرکت‌های چینی در توسعه خودروهای برقی ارزان بسیار مشهود است.
شرکت BYD برنامه دارد مدل Seagull خود را سال آینده با قیمتی کمتر از ۲۰هزار یورو در اروپا عرضه کند. به‌گفته افراد مطلع، این همکاری با هدف آموزش رنو برای سرعت‌بخشیدن به توسعه خودروهای برقی صورت می‌گیرد. یکی از این افراد می‌گوید، اگرچه مهندسی در چین لزوما ارزان‌تر از اروپا نیست، ‌بیشتر دستاوردهای فعلی فناوری خودروهای برقی از چین می‌آیند. این خبر پس از آن منتشر شد که در اوایل ‌ماه جاری میلادی اعلام شده بود، همکاری بین رنو و فولکس‌واگن برای توسعه مشترک نسخه‌ای ارزان از تووینگو ناکام مانده است.
پس از آن، فولکس‌واگن ‌راه خود را رفت و تصمیم گرفت خودروی برقی ارزان‌قیمتی را به‌طور مستقل توسعه دهد؛ درحالی‌که رنو به این شریک چینی که هنوز نامش فاش نشده روی آورد، اگرچه اکنون می‌گوید این تصمیم مستقل از شکست همکاری با فولکس‌واگن اتخاذ شده است. به‌گفته سخنگوی رنو، «طراحی» و «پروژه مهندسی پیشرفته» در فرانسه انجام می‌شود و تولید در اروپا صورت خواهد گرفت. خودروی Twingo EV نخستین‌بار سال گذشته معرفی شد و احتمالا در اسلوونی، جایی که مدل کنونی تووینگو نیز ساخته می‌شود، تولید خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید