• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
چهار شنبه 16 خرداد 1403
کد مطلب : 226690
+
-

لاک‌پشت مهاجر

امباپه سرانجام با 7‌سال تأخیر و به‌آهستگی از فرانسه دل کند و به باشگاه آرزوهایش پیوست

لاک‌پشت مهاجر

لیست تیم ملی فرانسه برای المپیک2024 در حالی اعلام شد که در آن خبری از امباپه نیست. پیش از این قرار بود امباپه نیز در این رقابت‌ها تیم امید فرانسه را همراهی کند. چرا؟ چون باشگاه رئال‌مادرید با آن مخالفت کرده است. بله؛ امباپه با 7‌سال تأخیر و در 25‌سالگی پیراهن رئال را بر تن کرد. او در نخستین فصل حضورش در رئال‌مادرید، پیراهن شماره۹ و یک‌سال پس از آن شماره۱۰‌ لوکا مودریچ را بر تن خواهد کرد. دوناتلو، لاک‌پشت نینجا (لقب کیلین) پس از رسمی‌شدن این انتقال آزاد و 5‌ساله گفت: «یک رویا به حقیقت پیوست. بسیار خوشحال و مفتخرم که حالا عضوی از باشگاه رویایی‌ام هستم. در حال‌حاضر نمی‌توانم توضیح بدهم که چقدر هیجان‌زده‌ام. برای دیدن شما هواداران نمی‌توانم صبر کنم و از حمایت‌های باورنکردی‌تان تشکر می‌کنم.»
    فلورنتینو پرس 7‌سال برای امباپه منتظر بود و حتی با وجود آنکه در سال2022 این بازیکن خیانتی تاریخی به او کرد، از عشقش به این بازیکن دست نکشید. با این‌حال خیانت امباپه باعث شد 200‌میلیون یورو در خزانه باشگاه صرفه‌جویی شود و این مبلغ به پاری‌سن‌ژرمن نرسد.
    ناصر الخلیفی با اینکه برای کیلین آرزوی موفقیت کرده، از او عصبانی است. مدیر قطری پی‌اس‌جی حقوق 3‌ماه آخر این بازیکن به‌علاوه پاداش وفاداری 80‌میلیون یورویی‌اش را نپرداخته است. الخلیفی عمدا حقوق ماه‌های آوریل و می ‌را به امباپه نپرداخت و به‌نظر می‌رسد که حقوق ژوئن را هم نخواهد پرداخت.
    دستمزد ناخالص سالانه او در رئال 26‌میلیون یورو خواهد بود که به‌طور خالص به 15‌میلیون خواهد رسید و این بیش از بلینگام و وینیسیوس است که سالی 12 و 11‌ میلیون یورو دستمزد خالص دریافت می‌کنند. آلابا با 12.5 و مودریچ با 11.5‌میلیون یورو دستمزد خالص در رئال رکورددار بودند که لوکیتا قرار است در فصل آینده دستمزدش را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد و باشگاه دنبال راهی برای فروش یا آزادسازی آلاباست. امباپه احتمالا سالی 30‌میلیون یورو از محل تبلیغات دریافت خواهد کرد. حق تصویر او 80‌درصد است اما صددرصد درآمد قراردادهای پیشین متعلق به‌خود او خواهد بود.
    به‌دلیل ترافیک بسیار بالا در وب‌سایت رسمی رئال‌مادرید هنگام انتشار بیانیه انتقال کیلیان امباپه، سایت این باشگاه برای لحظاتی از کار افتاد و غیرقابل دسترس‌ بود. توییت اعلام انتقال امباپه به رئال‌مادرید بیش از 70‌میلیون بار دیده شده و بیش از 770‌هزار بار لایک خورد. بلافاصله پس از رسمی‌شدن این انتقال تعداد 1.5‌میلیون دنبال‌کننده به صفحه شخصی امباپه اضافه شد.
    رئال‌مادرید فصل آینده در 7‌جام تلاش خواهد کرد و امباپه به لطف حضور در رئال‌مادرید این شانس را دارد که به یکی از نخستین بازیکنان تاریخ تبدیل شود که در یک سال 7‌جام را کسب می‌کند.
    او اولین‌بار در 14‌سالگی و با دعوت زیدان از ورزشگاه و باشگاه اسپانیایی و با اسطوره‌اش یعنی کریستیانو رونالدو دیدار کرد. خودش می‌گفت آن زمان دوست نداشته به فرانسه برگردد.
    کیلین در شهر بوندی در نزدیکی پاریس از پدری کامرونی به نام ویلفرد و مادری الجزایری به نام فیضه العماری به دنیا آمد. ویلفرد زمانی مربی فوتبال بوده و فیضه نیز بازیکن هندبال بود. 2‌برادر؛ یکی ایتان، برادر تنی که هم‌اکنون در 17‌سالگی قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن به پایان رسانده و دیگری که 36‌ساله است و به فرزندخواندگی گرفته شده و در باشگاه‌های رن، بورسا اسپور و النصر بازی کرده و بازنشسته شده.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید