• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226657
+
-

اشک‌های پسربچه 39‌ساله

وقتی رونالدو برای هر جامی می‌جنگد و شکست را نمی‌پذیرد

اشک‌های پسربچه 39‌ساله

صحنه اشک‌های بی‌امان کریستیانو رونالدو پس از ناکامی در ضربات پنالتی در فینال جام پادشاهی عربستان تحلیل‌ناپذیر است. این فینال جام‌‌جهانی یا حتی هفته پایانی لیگ یا مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نبود؛ یک جام حذفی کاملا معمولی بود. النصر طبق معمول به الهلال باخت، آن‌هم در شبی که استحقاق پیروزی داشت و رونالدو در یک ماراتن نفسگیر تلاش زیادی برای پیروزی کرد. برخی از آن به تعصب و حرفه‌ای‌گری رونالدو تعبیر کردند که در 39سالگی مثل بچه‌ها هنوز دنبال موفقیت خودش و تیمش است. بعضی‌ها گفتند چون فصل را بدون جام سپری کرده، اینقدر ناراحت است. این درست نیست؛ چون او و تیمش در تورنمنت پیش از فصل جام باشگاه‌های عربی با پیروزی بر همین الهلال قهرمان شده و جام گرفته بود. به هر حال صحنه‌های عجیبی بود. این مسابقه همه آنچه در یک مسابقه فوتبال می‌شد اتفاق بیفتد را دربر‌داشت؛ ضربات پنالتی دراماتیک آخر بازی، 3اخراج، قیچی برگردان فوق‌العاده رونالدو که به دیرک خورد و...
   پس از این شکست اعلام شد که سرمربی پرتغالی النصر اخراج شده اما مدیر اجرایی النصر از ادامه سرمربیگری لوئیس کاسترو در تیم النصر برای فصل آینده خبر داد. هواداران علیه سادیو مانه هم شعار دادند و معتقد بودند او برای پیروزی تیم تلاش و تعصبی به خرج نمی‌دهد.
   رونالدو از نظر شخصی فصل خوبی را سپری کرد اما نتوانست النصر را به جام‌های مهم برساند. النصر با او چنین عملکردی داشت؛ رده دوم لیگ عربستان، باخت در فینال سوپرکاپ عربستان، حذف از یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شکست در فینال جام حذفی عربستان و تنها قهرمان جام باشگاه‌های عربی. رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 4‌لیگ مختلف عنوان آقای گلی را از آن خود کرده است؛ لالیگا‌(3‌بار)، سری‌آ، لیگ برتر انگلیس و لیگ حرفه‌ای عربستان. او با 35‌گل زده در 31‌مسابقه رکورد گلزنی تاریخ لیگ عربستان در طول یک فصل را شکست.
   او پیش از این مسابقه آمار یک گل زده در هر بازی را داشت که آن هم خراب شد؛ آمار کریس در فصل‌24-2023 برای النصر؛ 51‌بازی، 50‌گل، 13‌پاس‌گل و 63‌مشارکت در گل.
   آمار او در همه بازی‌های ملی و باشگاهی فصل؛ 57‌بازی، 55‌گل، 15‌پاس‌گل و 70مشارکت در گل‌ها.
   کریستیانو رونالدو هزارودویست‌وبیست‌وپنجمین بازی دوران حرفه‌ای خود را انجام داد و رکورد بیشترین بازی‌های رسمی در تاریخ فوتبال را به‌خود اختصاص داد. او در این 1225‌بازی، 893‌گل به ثمر رسانده ‌و شاید بتواند در بازی‌های دوستانه و یورو در تابستان این عدد را هم رند کند و به 900 برساند. پرتغال سه‌شنبه یک بازی دوستانه با فنلاند در پیش دارد. معلوم نیست کریستیانو در این بازی حاضر باشد. او در پایان بازی با درد ورزشگاه را ترک کرد. در فاصله اندک مانده تا یورو این اصلا خبری خوش برای هوادارانش نیست.
   گیدو فینگا، مدیرعامل النصر شایعات جدایی رونالدو را رد و تأیید کرد که او فصل بعد هم در این باشگاه می‌ماند. پیش از این اخباری درباره اصرار ژابی آلونسو به جذب این ستاره برای بایر لورکوزن منتشر شده بود. خود ستاره پرتغالی هم نظر مدیر باشگاه را تأیید کرد و گفت: «من گریه کردم چون باشگاه النصر را خیلی دوست دارم و این باشگاه در زندگی من ارزش زیادی دارد. هواداران النصر شایسته خوشحالی و قهرمانی هستند. به همه شما قول می‌دهم که فصل آینده بهتر خواهیم بود. اما ما بهترین‌ها را در زمین می‌خواهیم.»
   تلس، مدافع چپ برزیلی النصر تیم را در 2تورنمنت بر باد داد. او هم در بازی با العین در مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا یا نیمه‌نهایی غرب پنالتی از دست داد، هم در این مسابقه.
   یاسین بونو که با مراکش در جام جهانی خوش درخشیده و توانایی‌اش را در مهار پنالتی‌ها نشان داده بود، یکی از عوامل موفقیت‌های بی‌پایان الهلال در این فصل بود. رونالدو از باشگاه خواسته تا یک دروازه‌بان بزرگ را برای فصل بعد خریداری کند. گزینه‌های النصر برای فصل آینده؛ اوبلاک (اتلتیکو)، آلیسون (لیورپول)، شزنی (یوونتوس).



 

این خبر را به اشتراک بگذارید