• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226488
+
-

45هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی

45هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی

مراسم حج امسال با حضور پرشور حجاج رقم خورده و تا همین دیروز( جمعه، 11خرداد) بیش از ۴۵هزارو۵۵۳ زائر و عوامل سازمان حج وارد عربستان شده‌اند.
غلامرضا رضایی، مدیر عملیات حج تمتع در گفت‌وگویی به آمار و ارقام جالبی در مورد آخرین زائرانی که به مدینه‌النبی و مکه مکرمه رسیده‌اند، پرداخته است: «۴۵هزارو۵۵۳ زائر و عوامل وارد عربستان شده‌اند که بخش حداکثری آن از فرودگاه مدینه‌منوره به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.»
او درخصوص وضعیت مدینه‌منوره گفت: ۲۴۶کاروان زائران کشورمان وارد مدینه شده‌اند که در حال حاضر فقط ۷۲کاروان در این شهر حضور دارند و سایر کاروان‌های زائران بعد از ۵روز اقامت به مکه‌مکرمه رهسپار
 شده‌اند. از مجموع ۳۳هزارو۹۰۵ زائری که وارد شهر پیامبر(ص) شده‌اند، در حال حاضر ۱۰هزارو۸۴ نفر باقی مانده‌اند که آنها نیز پس از مدت زمان تعیین شده برای اقامت و اسکان، به شهر مکه مشرف می‌شوند.

راه‌های‌جلوگیری ازگرمازدگی حجاج
شایع‌ترین مشکل در حج سال گذشته گرمازدگی بود که در رتبه بالاتری از بیماری‌های مختلف قلبی، فشار خون، دیابت و موارد مختلف گوارشی و عضلانی قرار داشت؛ به همین دلیل سازمان هلال‌احمر به زائران ایرانی چند راهکار ساده را پیشنهاد کرده است:
زائران لباس‌های رنگ روشن و حتما نخی برای سفر حج به همراه داشته باشند.
نوشیدن آب فراوان نباید از سوی حجاج فراموش شود تا به‌دلیل شرایط جغرافیایی مکه که در طول روز ممکن است هوا شرجی باشد، زائران آب بدنشان را  از دست ندهند.
هم خانم‌ها و هم آقایان از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده کنند. به جز چند روزی که زائران مُحرم هستند و از نظر شرعی محدودیت وجود دارد، در بقیه شرایط استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب توصیه می‌شود.
زائران از کلاه لبه‌دار با رنگ روشن استفاده کنند تا علاوه بر جلوگیری از گرمازدگی، مانع آفتاب‌سوختگی شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید