• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226438
+
-

سلبریتی‌ها خاک صحنه می‌خورند

از صابر ابر تا الناز شاکردوست، بازیگران زیادی این روزها به تئاتر آمده اند

گزارش
سلبریتی‌ها خاک صحنه می‌خورند

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

 این روزها چندین تئاتر با بازی بازیگران شناخته‌شده سینما در حال اجرا هستند یا به‌زودی اجراهایشان را شروع خواهند کرد؛ هرچند بعضی از آنها با آنکه در سینما شناخته‌شده هستند، اما خاستگاه‌شان تئاتر است و سال‌ها در تئاتر فعالیت کرده‌اند.

هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان در نمایش «آنها دروغ می‌گویند» بازی می‌کنند که به کارگردانی سهراب حسینی در سالن شماره یک تماشاخانه شهرزاد در حال اجراست. هومن برق‌نورد با وجود آنکه بیشتر به‌دلیل سریال‌ها و رئالیتی‌شوهایی که در آنها حضور داشته شناخته شده، اما خیلی پیش‌تر از آن، کارش را با تئاتر شروع کرده و در نمایش‌های بسیاری حضور داشته و با سهراب حسینی هم در نمایش «زیبایی گاهی یک زن است» همکاری داشته است. سارا رسول‌زاده هم که در 3،2سال اخیر در سریال‌های شبکه نمایش خانگی او را دیده‌ایم، این بار در تئاتر نقش بازی می‌کند و علاوه بر او، سهیل مستجابیان که با دابسمش‌هایش مشهور شد و به رئالیتی‌شوها هم راه پیدا کرد، در این نمایش بازی می‌کند. «آنها دروغ می‌گویند» درباره زن و مرد جوانی است که به‌طور اتفاقی در پارک با هم آشنا شده‌اند و نقشه گروگانگیری و سرقت مسلحانه می‌کشند، اما به مرور برنامه‌ها به هم می‌ریزد و مسیرشان تغییر می‌کند.
 در ‌پردیس ‌تئاتر ‌و ‌موسیقی باغ ‌کتاب، صابر ابر با نمایش «امشب به صرف بورش و خون» روی صحنه است. این نمایش نوشته مهدی یزدانی‌خرم است که آن را براساس رمان «نازنین» از فئودور داستایوفسکی نوشته و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی صابر ابر تا 18تیر روی صحنه است. «امشب به صرف بورش و خون» داستان دختری است که بنا به دلایل نامعلومی ‌دست به‌خودکشی زده و حالا پس از مرگش، همسر او به بازخوانی و بازگویی رخدادهای زندگی‌اش مشغول است.
فرهاد آئیش هم با نمایش «گالیله» و در نقش گالیله به تئاتر برگشته که از 29فروردین در سالن اصلی تئاترشهر اجراهایش را شروع کرده است. متن این نمایش کار برتولت برشت است و شهاب‌‌الدین ‌حسین‌‌پور با ترجمه حمید سمندریان آن را اجرا کرده است. سمندریان پیش از این بارها خواسته بود آن را روی صحنه ببرد که هرگز این فرصت را به‌دست نیاورد.
ستاره ‌پسیانی، کاظم ‌سیاحی و مجتبی ‌پیرزاده هم در نمایش «نکبت» حضور دارند. متن این نمایش نوشته استفن بلبر است و پویا سعیدی آن را کارگردانی کرده است. سعیدی 5سال پیش نمایش تحسین‌شده «لانچر 5»را کارگردانی کرده بود و حالا هم این نمایش را روی صحنه دارد.
امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی هم یک بار دیگر با نمایش «این دنیا یک کنسرت ریکی مارتین به من بدهکاره» به تئاتر شهرزاد برخواهند گشت. این نمایش یکی از پرتماشاگرترین نمایش‌های سال گذشته بود و بعد از اجرا در سالن شهرزاد در تئاترشهر و شهرهای آمل و گرگان و همینطور خارج از ایران در دوبی، این بار در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

شاکردوست تهمینه«نبرد رستم و سهراب» می‌شود

الناز شاکردوست در سومین کار تئاتری خود با حسین پارسایی همکاری می‌کند. او قرار است شخصیت تهمینه در نمایش «نبرد رستم و سهراب» را بازی کند؛ نمایشی که تابستان سال‌جاری اجرا خواهد شد و با وجود بازیگران چهره، این نمایش یا در تالار هتل اسپیناس روی صحنه می‌رود یا اجرایش در تالار وحدت است. شاکردوست که این روزها با فیلم سینمایی «بیبدن» روی پرده سینماهاست، مشغول تمرین نمایش «نبرد رستم و سهراب» است. او در نقش تهمینه در کنار امیر آقایی و سینا مهراد بازی می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید