• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226435
+
-

جذاب‌ترین فرودهای دنیا

جذاب‌ترین فرودهای دنیا

هر بخش از سفر، یک دنیا لذت و تجربه جدید است، اما چیزی که شاید کمتر به آن فکر کرده باشیم، تجربه‌های نو و متفاوت فرود با هواپیماست. فرود در فرودگاه‌ها، اگر استرس و ترس آن را کنار بگذاریم، شاید چندان چشمگیر و خاطره‌انگیز نباشد، اما نه در همه جا. برخی فرودگاه‌های دنیا، چنان در موقعیت خاصی هستند که فرود در آنها، خودش یک جاذبه گردشگری است. اخیرا برخی از این فرودگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند و رسانه‌ها هم به آنها پرداخته‌اند. فهرست‌ زیادی هم از آنها وجود دارد و این 5فرودگاه که ما به آنها پرداخته‌ایم، تقریبا در همه آنها مشترک هستند.

ریو
ریو خودش یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و اصلا تعجب‌آور نیست که فرودگاهش هم متفاوت باشد. فرودگاه سانتوس دومونت که فرودگاه کوچک‌تر شهر است، عملا یک شبه جزیره در اقیانوس است.

 ماله
وقتی مالدیو خودش یک جاذبه جهانی است، چرا فرودگاهش نباشد؟ فرودگاه ماله روی یک باریکه شنی ساخته شده و چنان با آب‌های
خوش رنگ احاطه شده که آدم دلش می‌خواهد اصلا فرود نیاید و از آن بالا این منظره زیبا را ببیند.

جنوا
آدم باید خوش شانس باشد که ایتالیا را از طریق جنوا کشف کند. مجموعه فرودگاهی و بندری این شهر   ایتالیا، طوری به شهر چسبیده که اگر مسافران یک سو را ببینند، دریای زیبا را می‌بینند و در پنجره‌های آن سو، منظره زیبای شهر را.

نیس
مسافرانی که در فرودگاه نیس در جنوب فرانسه به زمین می‌نشینند، این فرصت را دارند که هم ساحل معروف در جنوب فرانسه را ببینند و هم دریا را و البته منظره دلفریب شهر را. این فرودگاه جمع و جور هم در دریا ساخته شده است.

هنگ کنگ
فرودگاه هنگ‌کنگ، یکی از هیجان‌انگیزترین فرودگاه‌های دنیاست. اینجا درواقع زمینی در کار نیست و همه‌‌چیز در جزایر فشرده شده که فرودگاه هم یک مدل جزیره دست‌ساز است. فرود در این فرودگاه، یک تجربه هیجان‌انگیز سفر است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید