• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226420
+
-

همه‌‌چیز درباره بمب آمریکایی‌ای که در حمله رفح استفاده شد

چند روز پس از جنایت آشکار رژیم ‌صهیونیستی در رفح و بمباران شب‌هنگام چادرهای آوارگان فلسطینی در این منطقه که به شهادت حداقل 45 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 200 نفر انجامید، شبکه سی‌ان‌ان فاش کرد که صهیونیست‌ها در این حمله از بمب آمریکایی جی‌بی‌یو39(GBU-39) استفاده کرده‌اند.
در گزارش سی‌ان‌ان آمده: بررسی کارشناسان نظامی حکایت از آن دارد که اسرائیل در حمله مرگبار به رفح از مهمات ساخت آمریکا استفاده کرده است. در این حمله، شمار زیادی زن و کودک سوختند. تصاویر پس از این واقعه بخش‎هایی از اردوگاه رفح را نشان می‌داد که گرفتار شعله‎های آتش بودند و شمار زیادی مرد، زن و کودک، هراسان به‌دنبال پناهگاهی تا از این حمله شبانه در امان بمانند.
بمب جی‎بی‎یو که صهیونیست‌ها از آن در حمله به رفح استفاده کردند از محصولات شرکت تسلیحاتی بوئینگ است. آمریکا پیش‌تر، از این بمب در جنگ عراق، افغانستان و سوریه استفاده کرده بود.
صهیونیست‌ها در شرایطی از این بمب در اردوگاه آوارگان فلسطینی که تقریبا همگی غیرنظامی هستند، استفاده کرده که از این تسلیحات اغلب برای اهداف استراتژیک استفاده می‌شود. تریور بیل، کارشناس سابق مواد منفجره ارتش آمریکا، با تأیید استفاده از بمب آمریکایی جی‌بی‌یو 39 در رفح به شبکه سی‌ان‌ان گفته: «معمولا پس از استفاده از این بمب قسمت بال آن پس از انفجار باقی می‌ماند و در تصاویر پس از فاجعه، این بخش از تسلیحات را در صحنه دیدم و فورا فهمیدم که از یکی از انواع SDB/GBU-39 استفاده شده است.» بیل می‌گوید که این تسلیحات مرگبار نسخه‎ به روز شده‎ای هم دارد که تخریب جانبی را تا حد امکان کاهش می‌دهد و تنها هدف را ویران می‌کند، اما در این حمله از این نوع استفاده نشده است.
شرکت بوئینگ تاکنون هزار بمب 40هزار دلاری
SDB/GBU-39 ساخته است که دولت آمریکا بخشی از آن را با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی برای جنگ غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید