• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
پنج شنبه 10 خرداد 1403
کد مطلب : 226387
+
-

حمله به تاریخ

کمترين دستاورد قهرماني احتمالي با پرسپوليس، تثبيت برند اوسمار ويرا ست؛ مردي که همه معادلات را به هم زد

حمله به تاریخ

پرسپولیس از گذرگاه بسیار دشوار شمس‌آذر قزوین هم گذشت؛ هرچند به‌سختی، هرچند با کیفیتی کمتر از انتظار، اما به سلامت. حالا فقط یک گام دیگر تا قهرمانی سرخپوشان مانده. آنها اگر هفته آخر در ورزشگاه آزادی موفق به شکست مس‌رفسنجان شوند، فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی پیکان و استقلال به‌دست بیاید، جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد؛ دستاوردی که شاید در میانه‌های فصل، حتی خوش‌بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم حصول آن را باور نداشتند. از روزهایی حرف می‌زنیم که یحیی گل‌محمدی رفت، مذاکره با برانکو ایوانکوویچ به نتیجه نرسید و در کمال شگفتی، به‌شکلی غیرمنتظره اوسمار ویرا بر مسند سرمربیگری تیم تکیه زد. البته که هنوز یک بازی دیگر مانده و از قضا مس‌رفسنجان هم رقیب بسیار باکیفیتی است، اما به هر حال اگر پرسپولیس از این گردنه هم به سلامت بگذرد و جام را بالای سر ببرد، اوسمار ویرا کاری در حد ناممکن انجام داده است.
دستیار یحیی گل‌محمدی از ابتدای نیم‌فصل دوم در حالی جای او را گرفت که پرسپولیس 30امتیازی، پایین‌تر از استقلال و سپاهان 32 و 31 امتیازی در رده سوم جدول قرار داشت. هواداران در مرحله اول به هیچ‌وجه به چنین انتخابی روی خوش نشان ندادند. شکست هفته شانزدهم از آلومینیوم اراک، کار را بدتر هم کرد؛ فاصله بیشتر شد و امیدها کمتر، هرچند هواداران واقع‌بین‌تر فوتبال همان روز فهمیدند پرسپولیس جان دیگری گرفته و بازی خوبی ارائه می‌دهد. در ادامه اما عملکرد قرمزها بهتر و بهتر شد. حالا به جایی رسیده‌ایم که در فاصله یک‌هفته به پایان مسابقات، سرخپوشان با یک‌امتیاز برتری در صدر جدول قرار دارند و می‌توانند قهرمان شوند. به علاوه اگر پرسپولیس بازی آخرش را ببرد، با رکورد تاریخی 68 امتیاز فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم هم برابر خواهد شد که این هم دستاورد مهم دیگری است.
آمار ویرا در نیم‌فصل دوم این است؛ 14بازی، 11برد، 2مساوی، یک‌شکست، 25گل زده و 8گل خورده. قرمزها در همه آیتم‌ها از حریف سنتی پیش افتاده‌اند و اگر با ‌سلامتی موفق به برداشتن گام آخر و کسب عنوان قهرمانی شوند، قطعا برند شخصی اوسمار به‌عنوان یک مربی قابل اعتنا در فوتبال ایران به ثبت خواهد رسید یا لااقل خیلی جدی‌تر در مورد او بحث خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید