• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226371
+
-

شنبه شکار

تیتر یک
شنبه شکار

پرسپوليس كه هفته گذشته توانسته بود صدر جدول را از استقلال پس بگيرد و براي اولين‌بار صدرنشين شود، آخرين بازي خارج از خانه‌اش را هم با برتري 3 بر يك به پايان رساند تا گام بلندي براي قهرماني برداشته باشد. تيم اوسمار در حالي شمس‌آذر را در خانه خودش شكست داد كه اين تيم يكي از پديده‌هاي اين فصل به حساب مي‌آمد. در مقابل، استقلال هم توانست گل‌گهر را با نتيجه يك بر صفر شكست دهد تا اميدهايش براي رسيدن به جام در هفته پاياني حفظ شود. حالا بدنيست نگاهی به اتفاقاتي داشته باشيم كه باعث شد پرسپوليس براي دومين هفته متوالي صدرنشيني‌اش را حفظ كند.


بازهم ليگ ايران و بازهم يك‌اتفاق عجيب پيش از شروع بازي‌هاي هفته بيست‌و‌نهم؛ در حالي كه قرار بود همه بازي‌هاي اين هفته از ساعت20 آغاز شود، خرابي نورافكن ورزشگاه سردار آزادگان قزوین باعث شد تا مدعيان قهرماني 20‌دقيقه ديرتر به زمين بروند.


تا دقيقه بيستم اتفاق خاصي در تهران و قزوين رخ نداده بود اما ارونوف بازهم تفاوت‌ها را رقم زد؛ همان بازيكني كه جواد نكونام مانع استقلالي شدنش شد! در حالي که پرسپوليس تحت فشار تيم ميزبان قرار گرفته بود، ترابي با يك‌توپ‌ربايي عالي و پاس در عمق، آل‌كثير را داخل محوطه صاحب توپ كرد و اين بازيكن با يك‌پاس در عرض، ارونوف را مقابل دروازه خالي قرار داد تا اين بازيكن با گل كردن توپ، قرمز‌ها را يك‌گام به قهرماني نزديك‌و‌نزديك‌تر كند. با توجه به تساوي استقلال در بازي همزمان، اختلاف امتياز در صدرجدول پس از گل ارونوف به 3‌امتياز رسيد.


شمس‌آذر پس از دريافت گل، توپ و زمين را در اختيار داشت و با كرنر‌هاي پرتعداد فشار زيادي به پرسپوليس آورد اما نتيجه بازي قزوين تا پايان نيمه هيچ تغييري نكرد. اما در تهران استقلالي‌ها در وقت‌هاي اضافه با گل روزبه چشمي اختلاف را در صدر جدول به عدد يك رساندند. اين اتفاق در حالي رخ داد كه ماشاريپوف در دقيقه چهلم تا آستانه باز كردن دروازه گل‌گهر پيش رفته بود اما مدافع اين تيم توپ را از روي خط به كرنر فرستاد. البته استقلالي‌ها خوش‌شانس هم بودند كه پس از زدن گل، با درخشش حسيني دروازه‌شان را بسته نگه داشتند و برنده به رختكن رفتند.


شمس‌آذر در آغاز نيمه‌دوم توانست صدر جدول را براي چند دقيقه هم كه شده از پرسپوليس بگيرد. گل محمد پاپي روي اشتباه بيرانوند و مدافعان پرسپوليس، استقلال را به صدر جدول فرستاد. اين اتفاق در حالي رخ داد كه شاگردان نكونام با آغاز نيمه‌دوم كاملا عقب كشيدند و توپ و زمين را تقديم گل‌گهر كردند.


صدرنشيني استقلالي‌ها در اين هفته حتي به 10‌دقيقه هم نكشيد و مسعود ريگي، بازيكن سابق آبي‌ها با گلزني براي پرسپوليس در دقيقه59، بار ديگر صدرجدول را قرمز كرد. اين‌بار هم مهدي ترابي با يك‌پاس، پايه‌گذار گل پرسپوليس شد. در حالي كه پرسپوليس در قزوين صدر را پس گرفته بود، استقلال در تهران كاملا دفاعي بازي كرد و براي بيشتر كردن اختلاف چشم به ضدحملات داشت.


ترابي كه هر 2‌گل اول پرسپوليس را پايه‌گذاري كرده بود، در آخرين دقيقه از وقت‌هاي قانوني و از روي يك‌ضربه ايستگاهي، پایه‌گذار گل سوم قرمزها بود و پيش از سوت پايان بازي كار را تمام كرد. البته بيشتر از اينكه ترابي روي گل سوم تاثير داشته باشد، اين دروازه‌بان شمس‌آذر بود كه با اشتباهي عجيب گل را به قرمزها تقديم كرد. در تهران هم استقلالي‌ها از برتري يك‌گله خود دفاع كردند تا اختلاف يك‌امتيازي در صدرجدول باقي‌بماند.

  ساير بازي‌ها
نفت‌آبادان در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي هفته با نتيجه 2 بر يك به ذوب‌آهن باخت تا سقوطش به ليگ يك قطعي شود. در مقابل نساجي با نتيجه 5 بر صفر هوادارا را در هم كوبيد تا ماندنش در ليگ قطعي شده باشد. هوادار با اخراج شجاعيان بيش از 45‌دقيقه 10‌نفره بازي كرد. در ديگر بازي مهم پايين جدولي‌ها، استقلال خوزستان در رفسنجان دست به كار بزرگي زد و با نتيجه 3 -2، مس را از پيش‌رو برداشت. با توجه به تساوي 2-2 فولاد مقابل پيكان، حالا استقلال‌خوزستان اميد زيادي دارد تا با پورموسوي در ليگ بماند. جالب اينكه فولاد تا دقيقه‌8+90، از پيكان پيش بود و فاصله‌اي تا بقا در ليگ برتر نداشت اما با گل علي قرباني در وقت‌هاي اضافه جنگ بقا هم بين تيم‌هاي جنوبي و پيكان به هفته پاياني كشيده شد. در ساير بازي‌ها سپاهان در اراك با نتيجه يك بر صفر از سد آلومينيوم گذشت و تراكتور هم 3 بر يك ملوان را در هم كوبيد. با اين نتايج سپاهان هم گام بلندي براي حفظ رتبه سومي خود برداشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید