• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226358
+
-

پادشاه پاریس رفت

نادال که روزهای حضورش در دنیای تنیس به شماره افتاده، در زمین تخصصی‌اش به یک جوان باخت اما این باخت به‌معنای پایان او نیست

پادشاه پاریس رفت

جواد نصرتی

رافائل نادال، پرافتخارترین تنیسوری که اوپن فرانسه به‌خود دیده، بازگشت ناکامی به رقابت‌های محبوبش داشت و احتمالا دیگر هرگز پا بر زمین خاکی، قلمروی بی‌رقیبش نخواهد گذاشت.
تنیسور اسپانیایی که 14بار در دومین گرنداسلم دنیا قهرمان شده، در حالی به اوپن فرانسه آمد که روزهای حضورش در دنیای تنیس به شماره افتاده و به‌قدری از آمادگی دور بود که شکستش مقابل الکساندر زوروف آلمانی، کسی را غافلگیر نکرد. نادال که به‌خاطر آسیب‌دیدگی بیش از یک سال از مسابقات دور بود و تازه امسال به تور برگشته، در همین فصل چند تورنمنت را به‌خاطر مصدومیت از دست داد‌ و اصلا معلوم نبود که در پاریس راکت به‌دست می‌گیرد یا نه. با این حال او بدون اینکه در رنکینگ حاضر باشد، وارد جدول مسابقات شد و در نخستین قدم، به یکی از امیدهای قهرمانی رقابت‌های امسال خورد و در نهایت حتی یک ست هم از این حریف جوان و آماده نگرفت. این، احتمالا آخرین حضور نادال در اوپن فرانسه باشد؛ هر‌چند او هنوز از چیزی مطمئن نیست؛ «نمی‌دانم که این آخرین‌بار است که اینجا هستم یا نه. اگر آخرین بار باشد، باید بگویم که از آن لذت بردم.»
نادال که به‌خاطر مهارتش، پادشاه زمین‌های خاکی لقب گرفته، در پاریس چنان محبوب است که برخی از هواداران بعد از باخت او، از شدت تاثر گریه می‌کردند. دیدن نادال در پاریس، یکی از لذت‌های هواداران و البته بازیکنان تنیس دنیا در حدود 2دهه اخیر بوده است. در همین بازی، چهره‌های سرشناس دنیای تنیس مثل کارلوس آلکاراز، نواک جوکوویچ و ایگا اسویاتک هم حاضر بودند تا نادال را یک‌بار دیگر‌ و البته احتمالا برای آخرین‌بار، در زمین رس پاریس ببینند.
این شکست البته پایان کار نادال با زمین مرکزی اوپن فرانسه نبود و به‌احتمال بسیار زیاد، او در چند هفته آینده دوباره به این زمین بازخواهد گشت و این‌بار در المپیک، با لباس کشورش برای کسب مدال طلا می‌جنگد؛ هر‌چند حتی این احتمال وجود دارد که نادال، فصل آینده هم دوباره راکت به‌دست بگیرد. او در آستانه بازی‌اش در پاریس، گفته بود که نمی‌تواند صددرصد بگوید که این آخرین حضورش در رولان گاروس خواهد بود چون نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. با توجه به این صحبت‌ها، مدیریت برگزارکننده اوپن فرانسه، برنامه مفصلی را که برای خداحافظی نادال تدارک دیده بود، لغو کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید