• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226352
+
-

اسامی واقعی رهبران صهیونیست؛ رازی که از آن بی‌خبریم

ریچارد مدهرست، خبرنگار آمریکایی، با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به اسامی واقعی رهبران رژیم صهیونیستی اشاره کرده و تأکید می‌کند که اغلب این افراد از شرق اروپا و سایر نقاط جهان به سرزمین‌های اشغالی آمده و با تغییر نام خانوادگی خود تلاش کرده‌اند ریشه‌هایشان را پنهان کرده و خود را متعلق به خاورمیانه و برآمده از سرزمینی نشان دهند که به‌طور غیرقانونی اشغال کرده‌اند. در این گزارش به برخی از اسامی این افراد اشاره شده که در ادامه می‌خوانیم:

  بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی رژیم‎صهیونیستی که نام‎خانوادگی‎اش «مایلیکوفسکی» بوده است. نزیون مایلیکوفسکی، پدر بنیامین متولد ورشو در لهستان بوده است.
  دیوید بن‌گوریون نخست‌وزیر سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۳ که نام‎خانوادگی‌اش «گورن» بوده است.
  موشه شارت که در سال ۱۹۵۵ نخست‌وزیر اسرائیل شد، نام‌خانوادگی‎اش «چرتوک» بوده است. موشه چرتوک متولد اوکراین کنونی بود.
  لوی اشکول، نخست‌وزیر سال‌های 1963تا 1967 که نام‌خانوادگی‎اش اشکولنیک بوده است. لوی اشکولنیک در نزدیکی کی‌یف در اوکراین امروزی متولد شده است.
  ایگال آلون، نخست‌وزیر سال 1969که نام‎خانوادگی‎اش آلون پیکوتیز بوده است. ایگال فرزند روون پیکوتیز بود که از بلاروس به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده است.
  گلدن مئیر، نخستین نخست‌وزیر زن اسرائیل که نام‌خانوادگی‌اش «مابوویچ»‌ بوده است. گلدن مابوویچ متولد کی‎یف در اوکراین امروزی بوده است.
  اسحاق رابین، نخست‎وزیر سال‌های 1995تا1997 که نام‌خانوادگی‎اش «روبیتزوف»‌ بود. خانواده رابین از اوکراین امروزی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند.
  اسحاق شامیر، نخست‎ وزیر سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ که نام خانوادگی‎اش «یزرنیتسکی» بوده است. اسحاق یزرنیتسکی متولد لهستان بوده است.
  شیمون پرز، نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۷ تا 2014که نام‎خانوادگی‎اش «پِرسکی» و متولد شهر ویژنیه‌ و در لهستان بوده است.
  ایهود باراک، نخست‎وزیر سال‌های سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ که نام‌خانوادگی‎اش «بروگ» بوده است. خانواده او از لیتوانی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‎اند.
  آریل شارون، نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ که نام‎خانوادگی‎اش «شاینرمن»‌ بوده است. خانواده شارون اهل بلاروس بودند.
  یائیر لاپید، نخست‌وزیر سال‌ ۲۰۲۲ که نام‎خانوادگی‎اش «لمپل» بوده است. پدر یائیر لمپل متولد یوگسلاوی بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید