• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226272
+
-

مصرف 750 واتی اسپلیت

مصرف برق اسپلیت در یک ساعت 2900وات است. اگر اسپلیت تنها روی فن کار کند، مصرف برق کمتری دارد و میزان مصرف آن به 750وات در ساعت می‌رسد.

میزان مصرف برق کولرهای گازی‌پنجره‌ای
کولرهای گازی پنجره‌ای جزو دستگاه‌های پرمصرف به شمار می‌آیند. کولرگازی پنجره‌ای بین 400 تا 2425 وات برق مصرف می‌کند. مصرف برق این دستگاه در مقایسه با کولر آبی 5 برابر بیشتر است. میزان مصرف برق روزانه کولرگازی پنجره‌ای با 35ساعت کار مداوم تلویزیون برابر است. همچنین میزان برقی که کولرگازی پنجره‌ای روزانه مصرف می‌کند، برابر با میزان برقی است که پنکه سقفی برای 4روز کار مداوم مصرف می‌کند. مصرف برق کولرگازی پنجره‌ای با 2روز کار مداوم فریزر برابر است.

چرا خرید کولرهای گازی اینورتر به‌صرفه‌تر است؟
کولرگازی‌های اینورتر نسبت به کولرگازی‌‌های معمولی، کمترین مصرف برق را دارند چون کولرگازی‌های اینورتر، با توجه به نیاز محیط، سرعت کمتر یا بیشتری به کمپرسور می‌‌دهند. به‌عبارت دیگر، در کولرگازی‌های اینورتر، کمپرسور با سرعت ثابت عمل نمی‌کند و در واقع توانایی تنظیم سرعت کمپرسور باعث کاهش مصرف انرژی در آنها می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید کولرگازی با مصرف برق کمتر داشته باشید، بهتر است از کولرگازی‌‌های اینورتر استفاده کنید.

مقدار مصرف برق انواع پنکه
 پنکه‌های رومیزی: از مصرف برق کمی برخوردارند و می‌توانند با هدف خنک‌کردن یک نفر در فضای کوچک به‌کار گرفته شوند.
 پنکه‌های ایستاده: دارای مصرف برق متوسطی هستند و با توجه به اندازه، قدرت و امکانات آنها، می‌توانند بین 50 تا 120ولت برق مصرف کنند. برخی از مدل‌های پنکه‌های ایستاده نیز دارای امکاناتی مانند چرخش اتوماتیک، تنظیم سرعت، تنظیم ارتفاع و کنترل از راه دور هستند که مصرف برق آنها را افزایش می‌دهد.
 پنکه‌های سقفی: مصرف برق پنکه‌های سقفی از سایر مدل‌ها کمتر است. به‌عنوان مثال در پنکه‌های سقفی با قطر 52اینچ، مصرف برق 50وات است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :