• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226189
+
-

تابستانت را بساز

جزئیات برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای 124روز تعطیلی مدارس

گزارش
تابستانت را بساز

الناز عباسیان-روزنامه‌نگار

تعطیلات تابستانی از ابتدای خرداد با پایان یافتن رسمی فعالیت مدارس برای کودکان دبستانی شروع شده، به ‌زودی با اتمام امتحانات برای نوجوانان نیز آغاز می‌شود و رسما بیش از 14میلیون کودک و نوجوان  3 ‌ماه اوقات فراغتشان کلید می‌خورد. در این میان همیشه پدر و مادرها دغدغه پرکردن روزهای بلند تابستان را برای فرزندانشان دارند تا هم به بطالت نگذرد و هم به مهارت‌هایشان چیزی اضافه شود. کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان مثل هر سال آستین بالا زده و زودتر از بقیه نهادهای آموزشی و تربیتی فعالیتش را در این حوزه شروع کرده است؛ شعار امسال کانون « تابستونتو بساز» است؛ شعاری که محور امسال آن نوجوانان هستند. حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزئیات اجرای این برنامه‌ها را تشریح می‌کند:

آموزش هوش مصنوعی به نوجوانان
امسال 3 سیاست را دنبال خواهیم کرد؛ اولی مخاطب‌محوری است که ما باید دایره مخاطبان‌مان را افزایش دهیم؛ همچنین همزمان برای کودک سمپادی، کودک کار، کودکان ساکن در کانون اصلاح و تربیت و… هم باید برنامه داشته باشیم. سیاست دوم ما نوجوان‌محوری است، چون همیشه تمرکز بر کودک بوده این بار تلاش برای تولید رمان‌های نوجوان و نقش‌آفرینی برایشان داریم. همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به موضوع هوش مصنوعی اهمیت ویژه می‌دهد و در تابستان کلاس‌های مربوط به آن را برگزار می‌کند.

گلستان‌خوانی در روزهای بلند تابستان
به دنبال فعالیت‌های فرهنگی هنری، متناسب با زیست‌بوم هر منطقه هستیم. در عین حال فعالیت‌های ما بر بستر کتاب است و همه‌‌چیز به کتاب ختم می‌شود؛ چنان که امسال تمرکز ویژه بر «گلستان‌خوانی» خواهیم داشت تا به ادبیات کهن پرداخته شود. باشگاه سیمرغ و «باشگاه قاف» در عرصه شعر و ادبیات فارسی ایجاد شده است. در عین حال امسال می‌خواهیم از گروه‌های مردمی‌ و جهادی دعوت کنیم تا وارد ارتباط با کانون در استان‌ها شوند. بسته‌های فرهنگی و رویدادهای مناسبتی مانند اربعین، محرم و میلاد پیامبر (ص) را در برنامه‌هایمان خواهیم داشت.

کلاس های رایگان برای اعضا
برنامه‌های عمومی کانون صرفا با پرداخت یک حق عضویت اولیه، رایگان ارائه می‌شود. برای برنامه‌های اختصاصی هم متناسب با هر استان برنامه‌ریزی شده است. مجموعه خدمات کانون جزء کم‌هزینه‌ترین خدماتی است که در سراسر کشور یافت می‌شود. در مناطق کم‌برخوردار متناسب با زیست‌بوم خودشان رفتار می‌شود؛ در هر مرکزی هم که مربی تشخیص دهد خانواده‌ای توان پرداخت هزینه کلاس‌ها را ندارد، رعایت شرایط فرد را می‌کنیم تا فرد از خدمت محروم نشود. حتی با کمیته امداد و سازمان بهزیستی تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم.

بچه‌زرنگ ۲ به‌زودی ساخته می‌شود
الان 4 فیلم در دست تولید داریم. سینمای کانون ارزشی است ، بیش از 60سال عمر دارد و 500 اثر تولید کرده است. امسال نیز طبق دستور، هم تولید مستقل و اقتباس خواهیم داشت و هم از فیلم‌ها حمایت می‌کنیم. فیلم بعدی‌مان به کارگردانی رسول صدرعاملی تابستان کلید می‌خورد و 2 سریال هم در ساختمان کانون کلید زدیم و امیدواریم به‌زودی بچه زرنگ 2 را کلید بزنیم. 5 سالن نمایش داریم، 5 سالن دیگر هم به‌زودی راه می‌اندازیم و 20سالن تا انتهای تابستان در استان‌ها راه خواهیم انداخت. ۳ فیلم پویانمایی نیز درباره غزه به‌زودی کلید می‌زنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید