• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226105
+
-

روند افزایش دما از اواسط هفته

امروز دوشنبه(7خرداد) در ارتفاعات البرز شرقی و در ساعات‌عصرگاهی در ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور انتظار رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: گزارش هواشناسی برای فردا سه‌شنبه(8خرداد) رگبار باران در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی در استان سمنان و غرب خراسان رضوی خواهد بود.
امین‌حسین نقشینه افزود: در 2روز آینده برای مناطقی از شرق و شمال شرق به‌ویژه زابل، باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، از روز سه‌شنبه(8خرداد) روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور وجود دارد. چهارشنبه(9خرداد) و پنجشنبه(10خرداد) جوی آرام و پایدار در کشور مستقر می‌شود و در ساعات عصرگاهی در دامنه‌های شمالی البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد.
دوشنبه(7خرداد) و سه‌شنبه(8خرداد) خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.‌آسمان تهران نیز در ساعات عصرگاهی‌شاهد افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک خواهد بود. نوسانات دمایی پایتخت بین 32 و 22درجه سانتی‌گراد است.‌افزایش روند نوسانات دمایی برای مشهد مقدس نیز نشان می‌دهد که دمای هوا دوشنبه(7خرداد) نسبت به یکشنبه(6خرداد) 5درجه گرم‌تر شده و از 23درجه به 28درجه سانتی‌گراد رسیده‌ است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید