• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226047
+
-

نكته بازی

راز اصلی کام‌بک پرسپولیس
شما فکر می‌کنید پرسپولیس چطور در نیمه‌دوم بازی با استقلال خوزستان موفق شد از شکست 3بر صفر، پیروزی 4بر 3بسازد؟ یعنی راز این بازگشت جادویی چه بود؟ تعهد و تمرکز بازیکنان در نیمه‌دوم؟ ناامید‌نشدن آنها؟ درخشش ستاره‌هایی مثل عالیشاه، کنعانی‌زادگان، وحید امیری و آل‌کثیر؟ تصمیمات درست کادرفنی؟ البته که همه اینها بوده اما الحق و الانصاف نباید از کنار مصدومیت سعید صادقی هم بی‌تفاوت عبور کنیم! اگر هافبک پرسپولیس از فهرست خارج نمی‌شد، احتمالا بنا به سنت هفته‌های گذشته به‌عنوان یکی از بازیکنان تعویضی به زمین می‌آمد و نفس تیم را می‌گرفت اما غیبت او فرصت را در اختیار بازیکنان جانشین دیگری مثل امیری و محمد خدابنده‌لو قرار داد که همگی هم مفید بودند! خارج از شوخی برای صادقی آرزوی سلامتی می‌کنیم.

شما یکی زیاد خوشحال نباش!
طبیعی بود که بازیکنان پرسپولیس پس از بازگشت باشکوه‌شان مقابل استقلال خوزستان سر از پا نشناسند و مشغول شادی و پایکوبی شوند. آنها از یک آبروریزی فنی بزرگ، یک برد حماسی ساختند و حق خوشحالی دارند اما راستش در مورد یک نفر خاص، آن حجم از شعف و ذوق‌زدگی را درک نکردیم؛ علیرضا بیرانوند! آدم‌ها اینطور مواقع باید به عملکرد خودشان هم نگاه کنند. علیرضا بیرانوند در بازی با استقلال خوزستان چه کرد که آن همه خوشحال بود؟ آیا او نباید از خودش بپرسد که چرا در نیمه‌اول هر چه توپ به سمت دروازه‌اش آمد تبدیل به گل شد؟ بعد از درخشش نوبرانه در بازی هفته قبل با هوادار تصور می‌کردیم بیرو لااقل این آخر فصلی کمی به‌خودش آمده اما عملکرد فردی او مقابل استقلال خوزستان واقعا جای دفاع نداشت.

پس از کی عذرخواهی می‌کنی؟
یک روز بعد از توقف استقلال در زمین نساجی که منجر به از دست‌رفتن صدر جدول برای آبی‌ها شد، حسین حسینی، کاپیتان اول این تیم با انتشار یک استوری از هواداران تیمش عذرخواهی کرد و خواست که در 2بازی پایانی هم کنار آنها باشند. این استوری موجه و قابل دفاع، البته پس از آن منتشر می‌شد که حسینی در میکسد‌زون ورزشگاه وطنی به تندی پرسپولیس را متهم به برخورداری از کمک‌های جانبی کرد و گفت قطعا آنها را قهرمان خواهند کرد. آخرین جمله حسینی در آن مصاحبه هم این بود: «همه کشور ما پرسپولیسی هستند.» خب اگر اینطور است شما الان داری از کی عذرخواهی می‌کنی؟ و اگر تا این اندازه اعتقاد داری نمی‌خواهند بگذارند استقلال قهرمان شود، چرا از هواداران درخواست کمک می‌کنی؟ بهتر نبود از اول به جای فرافکنی، همین موضع را در پیش می‌گرفتی؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید