• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
یکشنبه 6 خرداد 1403
کد مطلب : 225946
+
-

خداحافظی با مهندس دوم

بارسا و ژاوی امشب راهشان از هم جدا می‌شود

پس از اعلام خداحافظی تونی کروس، ملقب به مهندس فوتبال، امشب یک مهندس دیگر هم خداحافظی می‌کند. ژاوی که در دوران فوتبالش به این لقب مشهور بود، امشب بعد از دوسال‌و‌نیم سرمربیگری در بارسلونا از این تیم می‌رود. با برگزاری دیدار مقابل سویا پرونده حضور ژاوی در بارسا به‌عنوان سرمربی به روز آخرش می‌رسد و این اسطوره سابق باشگاه جای خود را به هانسی فلیک، سرمربی سابق تیم‌های بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان می‌دهد. نتیجه این مسابقه هیچ تأثیری روی رده دومی بارسا ندارد. سویا هم که چند‌ماه پیش خطر سقوط را حس می‌کرد، در همان نیمه‌دوم جدول فصل را به پایان خواهد برد. در لالیگا بعد از قهرمانی رئال‌مادرید، خیرونا هم با پیروزی 7 بر صفر مقابل گرانادا مقام سومی خود و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. البته حضور این تیم در لیگ قهرمانان یک شرط دارد؛‌ شرکتی که مالک این باشگاه و منچسترسیتی است، سهام خود را به زیر 30درصد کاهش دهد وگرنه امکان حضور هر دو باشگاه زیرمجموعه این شرکت در یک دوره لیگ قهرمانان وجود نخواهد داشت.
با قطعی‌شدن جدایی ژاوی و برادرش از بارسا، حالا همه توجهات هواداران و رسانه‌های نزدیک به بارسلونا روی خریدهای فصل آینده است. اریک گارسیا قرار است از قرارداد قرضی در خیرونا به بارسا برگردد، مارکوس آلونسو می‌رود و قرارداد قرضی ژائو فلیکس هم تمدید نمی‌شود. فلیک هم می‌خواهد کیمیش را با خودش بیاورد. هافبک ناراضی بایرن‌مونیخ خودش هم به این انتقال راضی است اما بارسا برای پرداخت حقوق او مشکل دارد، مگر اینکه لواندوفسکی را راضی کند به عربستان برود یا دی‌یونگ را با قیمتی خوب بفروشد تا از شر دستمزد نجومی یکی از این دو بازیکن رها شود. لوئیس دیاس هم گزینه مورد نظر دکو است. مدیر ورزشی بارسا از زمانی که علاقه این بازیکن کلمبیایی را به بازی با پیراهن آبی اناری شنیده، دنبال جذب او از لیورپول است. دکو البته خریدهای ناموفقی مثل روکه داشته است. جذب کانسلو و فلیکس هم کار او بود. با این حال دکو و فلیک در تابستان نمی‌توانند ولخرجی کنند. اصلا دلیل اصلی اخراج سرمربی تیم این بود که باشگاه احساس می‌کرد ژاوی به تیم فعلی اعتماد ندارد. مسئولان باشگاه به این نتیجه رسیدند مربی‌ای بیاورند که به بازیکنان حاضر در تیم اعتقاد داشته باشد و نیاز نباشد برای ژاوی چندین بازیکن بفروشند و بازیکنان جدید بخرند.
- سویا در هر 4بازی اخیر خود مقابل بارسلونا در لالیگا بدون گل زده شکست خورده اما هرگز در 5بازی متوالی یا بیشتر بدون گلزنی مقابل بارسا در این رقابت‌ها سپری نکرده است.
- پس از 2شکست متوالی بین سال‌های 2006 و 2007، بارسلونا در 16بازی اخیر خارج از خانه خود در زمین سویا در لالیگا تنها یک بازی را باخته (9برد و 6تساوی) و از شکست در 7بازی آخر خود در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان دوری کرده است (4برد و 3تساوی).
- سویا 4بازی از 6بازی خانگی آخر خود در لالیگا (2شکست) را برده که فقط یک برد کمتر از 20بازی قبلی خانگی خود در این رقابت‌ها (5برد، 7تساوی و 8شکست) است.
- بارسلونا در 12بازی اخیر خود در لالیگا 9بار کلین‌شیت کرده (9برد، یک‌ تساوی و 2شکست)، همان تعداد بازی بدون گل خورده که در 30بازی قبلی خود در لالیگا ثبت کرده بود (18برد و 6شکست).
- بارسلونا هر یک از 3بازی اخیر خارج از خانه خود را مقابل تیم‌های اندلسی در لالیگا برده و در 2بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته است و برای نخستین‌بار بعد از دسامبر2009 می‌تواند 3برد متوالی خارج از خانه و بدون گل خورده مقابل حریفان اندلسی ثبت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید