• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
شنبه 5 خرداد 1403
کد مطلب : 225935
+
-

سبقت خطرناک

استقلال در زمين نساجي بدون گل متوقف شد و پرسپوليس که نياز به يک برد براي صدرنشيني داشت تا مرز شکست رفت و در شرايطی عجيب پيروز شد

تیتر یک
سبقت خطرناک

در یکی از عجیب‌ترین هفته‌های تاریخ لیگ برتر، تیمی که در نیمه‌اول 3 بر صفر بازنده بود هم به بازی برگشت و هم صدر جدول را از رقیبش گرفت. پرسپولیس مدت‌ها منتظر بازی استقلال در قائمشهر بود تا با توقف احتمالی این تیم صدر جدول را از رقیب آبی‌پوش بگیرد اما در حالی که بازی استقلال مساوی پیش می‌رفت بازی پرسپولیس در تهران به شکلی در آمد که خیلی از هواداران سرخپوش در فاصله 2نیمه با ناامیدی ورزشگاه را ترک کردند. بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان خیلی عجیب آغاز شد. دقیقه4 و در حالی که همه منتظر حملات میزبان بودند دانیال اسماعیلی‌فر در زمین خودی لیز خورد و توپ به آبی‌ها رسید، بعد هم کنعانی‌زادگان به راحتی از علیرضا کاظمی دریبل خورد و نشان داد چقدر حریف را دست‌کم گرفته است. شوت مهاجم استقلال بیرانوند را هم تسلیم کرد و آبی‌ها درست در همان دقیقه‌ای گل زدند که هفته گذشته از نساجی گل خورده بودند. آنها در زمین خودشان وقتی در شروع از نساجی گل خوردند کاملا از هم پاشیدند و نیمه‌اول را 3 بر صفر بازنده به رختکن رفتند. اما هیچ‌کس باور نمی‌کرد این هفته قرار است برعکس آن اتفاق، عینا برای آنها رخ بدهد. پرسپولیس و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی و نیمه‌اول 3 بر صفر به سود استقلال؟! باورکردنی نبود اما این اتفاق با گل‌های آسو رستم و کاظمی در دقایق 40 و 45 رقم خورد. خط دفاعی پرسپولیس در غیاب گولسیانی کاملا آشفته عمل کرد و کاظمی که در کل فصل فقط یک گل زده بود، در یک نیمه 2گل به پرسپولیس زد! تیم اوسمار 3 بر صفر بازنده به رختکن رفت و بیرانوند و مدافعان زیر فشار شعارهای تند هواداران قرار داشتند. ویرا نیمه‌دوم را با 3تعویض آغاز کرد. او امیری، خدابنده‌لو و علی نعمتی را به‌جای سروش، ریگی و فرجی به زمین فرستاد. تیم مهمان در اوایل این نیمه با یک کارت قرمز 10نفره شد اما طلسم دروازه این تیم همچنان پابرجا بود تا زمانی که امیری با ورود به محوطه جریمه یک پنالتی از آنها گرفت. پنالتی را کنعانی‌زادگان گل کرد و بعد از آن گل‌های بعدی یکی‌یکی از راه رسیدند. دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل‌کثیر و بالاخره اورونوف در وقت‌های تلف‌شده گل‌های بعدی را زدند تا برد معجزه‌آسای تیم سرخپوش اتفاق بیفتد. این یکی از مهم‌ترین بردهای فصل پرسپولیس بود؛ آن هم مقابل تیمی که اگرچه قعرنشین است، اما در بازی رفت هم مقابل پرسپولیس یحیی تسلیم نشد و با سرخپوشان مساوی کرد. پرسپولیس با دریافت 3گل در این بازی عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از دست داد اما 3امتیاز بازی را به دست آورد.

   نشد که نشد
همزمان در قائمشهر، ماجرا کاملا متفاوت پیش رفت و بازی کم‌گل از آب در آمد. استقلال با بازگشت روزبه چشمی و حردانی با ترکیب کامل‌تر از هفته گذشته به مصاف نساجی رفت که سرمست از پیروزی 4 بر یک هفته گذشته‌اش بود اما می‌دانست که برای بقا در لیگ برتر هنوز هم به امتیاز احتیاج دارد. هر دو تیم بازی را با احتیاط لازم آغاز کردند و در طول بازی نه ساکت الهامی و نه نکونام بی‌پروا به دروازه حریف حمله‌ور نشدند. حملات هر دو تیم همراه با احتیاط لازم بود و البته بازی هم پربرخورد و با تعداد خطاهای زیاد پیش رفت. شاید هم استقلالی‌ها از نتیجه عجیب نیمه‌اول در تهران آگاهی داشتند که با حداکثر ریسک بازی نکردند. شاید حساس‌ترین لحظه این بازی کرنر دقیقه75 بود که ارسال جلالی با ضربه سر بلانکو همراه شد اما توپ به دیرک افقی دروازه برخورد کرد تا مهم‌ترین موقعیت بازی از دست برود. استقلال با این تساوی بدون گل 61امتیازی شد و صدر جدول را به پرسپولیس بخشید. نساجی هم در رتبه سیزدهم باقی ماند تا خطر سقوط را همچنان تا روز آخر احساس کند.

   برد تیم 9نفره در سیرجان
در سایر بازی‌ها آلومینیوم 9نفره با نتیجه 3 بر 2 گل‌گهر 10نفره را برد. در آبادان هم صنعت‌نفت با شمس‌آذر قزوین 2  - 2 مساوی کرد و هر 2گل این تیم را میثم تهی‌دست زد. نفت تقریبا سقوطش قطعی است، چون فولاد هم با یک گل ذوب‌آهن را برد و از این تیم فاصله گرفت. سپاهان مقابل هوادار با گل‌های مغانلو و رامین رضاییان پیروز شد. تراکتور اما در زمین پیکان بدون گل مساوی کرد و از گرفتن جایگاه سپاهان تقریبا ناامید شد. ملوان هم در زمین خودش با گل سجاد شهباززاده به مس رفسنجان باخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید