• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
شنبه 5 خرداد 1403
کد مطلب : 225879
+
-

کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

خبر
کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

مدیریت شهری تهران در 3سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای در جهت کاهش عمق آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران داشته است. این تلاش به‌ویژه طی 10ماه گذشته و از زمانی که با حکم رئیس‌جمهور شهید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، شهردار تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزیده شد، شکل جدی‌تری به‌خود گرفت و شهرداری تهران با اقدامات وسیعی رفع آسیب‌های اجتماعی پایتخت را در قالب 5 اولویت در مرکز توجه قرار داد؛ اقداماتی که نه از چشم مردم پنهان مانده و نه از چشم مسئولان.عسگر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در این زمینه با اشاره به نقش شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: درخصوص زباله‌گردی با عزم و اراده جدی که در این زمینه به عرصه عمل رسیده، موفقیت‌های خوبی توسط شهرداری حاصل شده است.
او با بیان اینکه عزم جدی در شهرداری تهران در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است، گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به‌طور مداوم و با جدیت موارد مربوط به این حوزه را رصد و پایش می‌کند. ما نیز تحسین می‌کنیم و خداقوت می‌گوییم.جلالیان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که به‌صورت خاص در موضوع آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود، بحث مقابله با پدیده شوم زباله‌گردی است، بیان داشت: این امر یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران است و در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته است. به‌نظر بنده با عزم و اراده جدی که در این زمینه به عرصه عمل رسیده، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: آن‌طور که سازمان مدیریت پسماند گزارش داده است. تعداد زباله‌گردها از 6500نفر به 1000 تا 1500نفر کاهش یافته است. تعداد باقیمانده هم باید با همکاری شهروندان جمع شوند.
جلالیان افزود: ما با عنوان وزارت دادگستری که حوزه حقوق بشر و مباحث مرتبط با حقوق شهروندی را دنبال می‌کنیم، موضوع برایمان مهم است. در این راستا در شورای معاونان خود گزارش ارائه کردیم، مکاتباتی که باید انجام دهیم را انجام دادیم و به اطلاع دادستان کل تهران و معاون حقوق عامه‌ دادستان کل کشور نیز رساندیم؛ این اتفاق بسیار مهمی است.او همچنین گفت: به‌عنوان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری که موضوع زباله‌گردی را با جدیت دنبال می‌کنم و آن را نقض صریح کرامت انسانی و حقوق شهروندی می‌دانم، معتقدم که روند مبارزه با مافیای زباله باید ادامه داشته باشد و مقابله با این آسیب اجتماعی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار بگیرد. ما نیز با ظرفیت‌های موجود در کنار شهردار تهران هستیم که بتوانیم این زخم را از چهره شهر پاک کنیم.
جلالیان با تأکید بر اینکه ما براساس اصل۱۶۰ قانون اساسی رابط قوه قضاییه با دولت و مجلس و بالعکس هستیم، ادامه داد: با توجه به این امر ما مطالبات و امکانات مدنظر شهردار تهران را در دولت و قوه قضاییه هماهنگ می‌کنیم.او در پایان درخصوص کودکان‌کار نیز بیان داشت: در این خصوص هم در حال کمک هستیم و بر این باوریم که کودکان‌کار اتفاق بسیار ناپسندی است که در کشور رخ داده است. در این راستا باید تمام ظرفیت‌های شهرداری و ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها به‌کار گرفته شود و این پدیده نازیبا از چهره شهر پاک شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید