• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225814
+
-

رئیس‌جمهور خود را طلبه ساده و خدمتگزار مردم معرفی می‌کرد

ارتباطات
رئیس‌جمهور خود را طلبه ساده و خدمتگزار مردم معرفی می‌کرد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح ابعاد شخصیتی رئیس‌جمهور شهید پرداخت.
زارع‌پور در ابتدای این برنامه با اشاره به دوران آشنایی خود با آیت‌الله رئیسی، گفت: آشنایی ما به سال‌۱۳۹۸ بازمی‌گردد که عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت بودم و ایشان برای ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به‌دنبال گزینه‌ای بودند که پس از بررسی‌ها در نهایت به 3نفر رسیدند که بنده جزو آن 3نفر بودم. قبل از آن هیچ آشنایی با ایشان نداشتم.
او با تأکید بر اینکه همکاری با آیت‌الله رئیسی افتخاری بزرگ محسوب می‌شود، افزود: ایشان در عین اقتدار و جذبه‌ای که داشتند، رئوف و مهربان بودند. وقتی با قشر کارگر و خانواده شهدا می‌نشستند بارها خود را یک طلبه ساده و خدمتگزار مردم معرفی می‌کردند. وزیر ارتباطات با اشاره به توان فنی به‌کار گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات در عملیات امداد و جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور‌ و هیأت همراه گفت: ما به سرعت تیم فنی 30نفره‌ای شامل اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادهای مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت‌های ارتباطی کشور و توانمندی‌های فنی را به کار گرفتیم که بتوانیم به تیم‌های امدادی کمک کنیم. در همان ابتدا توانستیم موقعیت اولیه را شناسایی کنیم. به‌گفته زارع‌پور، روشن بودن 2دستگاه تلفن همراه تا ساعت ۷ و ۸ شب باعث شد محدوده دقیق‌تر شناسایی شود و در اختیار تیم‌های امدادی و ‌تیم‌های پهپادی ازجمله تیم پهپادی ترکیه‌ای که با اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی از نهادهای ذی‌ربط مشغول پایش بود، قرار گیرد.
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه واقعا شرایط بسیار سختی بود، گفت: اگر‌چه ما در نهایت به محدوده‌ای به قطر حدود یک کیلومتر رسیدیم ولی با توجه به شرایط منطقه و تاریکی هوا، نیروهای امدادی توانستند براساس اطلاعاتی که در اختیار داشتند در همان ساعات ابتدایی صبح محل سقوط را شناسایی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید