• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225803
+
-

پایان مهندس

بازنشستگی تونی کروس، همه را در بهت و اندوه فروبرد

چیزی که خیلی‌ها از آن می‌ترسیدند، اتفاق افتاد. تونی کروس اعلام کرد در پایان رقابت‌های یورو2024 که تابستان در آلمان برگزار می‌شود، برای همیشه از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. مهندس فوتبال گفته پس از 10سال حضور در رئال‌مادرید، می‌خواهد این آخرین تیم باشگاهی‌اش باشد: «همیشه گفته‌ام که می‌خواهم در اینجا بازنشسته شوم و این اتفاق خواهد افتاد. من هرگز باشگاه دیگری را نمی‌خواستم. می‌توانستم چند سال بیشتر بازی کنم اما نمی‌خواستم روی نیمکت باشم، می‌خواهم لذت ببرم... برای این ۱۰سال بسیار سپاسگزارم؛ خاص بود و هواداران هم خاص هستند.»
فوتبال‌دوستان فقط در فینال لیگ قهرمانان (12خرداد و بازی رئال با دورتموند) و در چند بازی در یورو می‌توانند از بازی‌های این اسطوره فوتبال لذت ببرند. او پارسال می‌خواست خداحافظی کند اما پرس نظرش را تغییر داد.
اعلام خداحافظی کروس خیلی‌ها را ناراحت کرد و بیشتر ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان به آن واکنش احساسی نشان دادند. حتی گفته شده که والورده پس از شنیدن این خبر بی‌وقفه گریه کرده است. گفته می‌شود فصل آینده پیراهن شماره8 کروس به این هافبک اروگوئه‌ای خواهد رسید. لوکا مودریچ هم توافق کرده یک فصل دیگر در رئال بماند و مثل کروس در همین باشگاه فوتبال را کنار بگذارد. لوکیتا درباره خداحافظی کروس گفت: ‌«هرگز تونی کروس دیگری وجود نخواهد داشت.» یادی هم بکنیم از این جمله تاریخی زین‌الدین زیدان افسانه‌ای که گفته بود: «بعدها به مردم می‌گویم که زمانی مربی تونی کروس بوده‌ام.»
   کروس همه عناوین قهرمانی در رده‌های باشگاهی و ملی را غیر از یورو برده است. هیچ‌وقت آمار پاس‌های دقیقش از 93درصد در یک مسابقه پایین‌تر نیامد.
   اپتا طرحی از 20هزارو672 پاس تونی کروس در لالیگا منتشر کرد که بسیار جالب بود؛ 94درصد دقت پاس و فقط 1416پاسی که به مقصد نرسید.
   آمار کروس در فوتبال باشگاهی: 751بازی، 73گل، 165پاس‌گل و 31جام.
   کروس در لباس رئال‌مادرید: ۴۶۳بازی، ۲۸گل، ۹۸پاس‌گل و 22جام.
   آمار تونی در همه رقابت‌ها با پیراهن تیم‌های بایرلورکوزن، بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و تیم ملی آلمان: 823بازی، 79گل، 205پاس‌گل و 33جام.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید