• سه شنبه 5 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 18 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 25
سه شنبه 1 خرداد 1403
کد مطلب : 225767
+
-

کمتر از زمانی که خبر شهادت مصطفی را شنیدم، نسوختم

مادر شهید ‌مصطفی احمدی‌روشن‌ از شنیدن خبر شهادت رئیس‌جمهور‌ و همراهانش بهت‌زده شده است. «صدیقه سالاریان» همراه با بغض و گریه پاسخگوی خبرنگار همشهری بود.

سالاریان می‌گوید: «زمانی که آقای رئیسی کاندیدای ریاست‌جمهوری شدند، ‌امید تازه‌ای در دل مردم زنده شد؛ یعنی بعد از دورانی که گذشت، ‌رئیس‌جمهوری روی کار آمد که هم سید، هم روحانی بود و هم خیلی دلش برای مردم می‌سوخت و می‌توانست برای مردم مفید و همچنین امیدی برای رهبری باشد.»‌ مادر شهید ‌مصطفی احمدی‌روشن‌ می‌افزاید: «خوشبختانه آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری رسیدند و در همه این دو سال و اندی ما به رئیس‌جمهوری ایشان دل خوش کرده بودیم.»
 او می‌گوید: «حالا چطور اینقدر آرام، بی‌سروصدا و بدون اینکه بخواهند جواب هر حرفی را بدهند، پر کشیدند و رفتند. ایشان با تمام خلوص کارها را انجام می‌داد و به مردم خدمت می‌کرد. آقای رئیسی کارهایی که چندین و چند سال روی زمین مانده بود را به اتمام رساند؛ بدون اینکه بخواهد این موفقیت‌ها را در بوق و کرنا کرده و اعلام کند.» مادر شهید احمدی روشن تأکید می‌کند: «آقای رئیسی مطیع و تحت فرمان رهبرشان بودند. بنابراین، این درد بسیار بزرگی است که دیگر آقای رئیسی را نداریم.» او عنوان می‌کند: «خدا شاهد است که وقتی خبر شهادت آقای رئیسی را شنیدم، کمتر از زمانی که خبر شهادت مصطفی را شنیدم، نسوختم. یعنی تمام این ساعت‌ها را منتظر بودم اعلام کنند ایشان در سلامت است. حتی وقتی تلویزیون خبر شهادت ایشان را زیرنویس کرد، نمی‌توانستم باور کنم که آقای رئیسی نیستند.» سالاریان اضافه می‌کند: «نیروی انقلابی که حضرت آقا فرمودند که وقتی روی کار بیاید، کارها درست انجام می‌شود، شخص آقای رئیسی بودند.»

تحمل این ضایعه دشوار است
همسر شهید حسن طهرانی‌مقدم معتقد است که شرایط سختی را پشت‌سر می‌گذاریم. الهام حیدری درباره سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش به همشهری می‌گوید: «شرایط بسیار سختی است. شهادت رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و همراهان آنها را تسلیت عرض می‌کنم.»
او که شرایط مناسبی برای پاسخگویی به خبرنگار همشهری نداشت، عنوان می‌کند: «تحمل این ضایعه دردناک برای همه ملت دشوار و سخت است. ما واقعا عزیز بزرگی (رئیس‌جمهوری) را از دست دادیم. امیدوار هستم که خداوند به همگان صبر بدهد.»

کشور سربلند می‌شود
پدر شهید روح‌الله عجمیان معتقد است که کشور سربلندتر از گذشته خواهد شد. سیدمیرزا ولی‌ عجمیان در این‌باره به همشهری می‌گوید: «با شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری، کشور ما سربلندتر می‌شود. پیشرفت در کشور ما بیشتر می‌شود، زیرا ایشان نخستین شهید کشورمان نیست.» پدر شهید عجمیان تأکید می‌کند: «تا زمانی که مقام معظم رهبری را داریم، در کشور هیچ اختلالی به‌وجود نخواهد آمد.»‌او اضافه می‌کند: «بنده به خانواده‌های سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خداوند به خانواده‌های این عزیزان قوت قلب دهد.»

اوج سعادتمندي در اين دنيا
فرزند شهيد «محسن فخري‌زاده» معتقد است حادثه‌اي كه براي رئيس جمهوري و همراهانشان رخ داد، يكي از ويژگي‌هاي عاقبت به خيري است.«مهدي فخري‌زاده» به همشهري مي گويد:‌ «به هر حال، عالم ماده را انسان در مسير خدمت به خلق انجام مي‌دهد. اكنون ايشان در همان حالِ خدمت به مردم از دنيا رفت.»
فرزند شهيد فخري زاده تاكيد مي‌كند: «در واقع اين اوج سعادتمندي در اين دنياست. اين حادثه اوج صداقت آيت‌الله رئيسي را نشان مي‌دهد. چون زماني كه خلوص افراد زياد مي شود، به خدا نزديك تر مي شوند. اين عزيزان لايق شهادت بودند و براي آنها زمينه شهادت فراهم شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید