• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225691
+
-

نكته بازی

یک اعتراف تلخ
راستش این است که خسته شده‌ایم از بس در مورد اظهارنظرهای بحث‌برانگیز برخی پیشکسوتان نوشته‌ایم. متأسفانه این مطالب نه‌تنها فایده چندانی نداشته، بلکه روزبه‌روز به سیاهه کسانی که از جمع آدم‌های قابل اعتنای فوتبال ایران جدا شده و به جرگه متعصبین پرسروصدا پیوسته‌اند، افزوده می‌شود. آخرین نفر از این دسته، مهدی پاشازاده بوده است. این بازیکن سابق استقلال به تندی به پرسپولیسی‌ها یورش برده و گفته: «همه ایران می‌دانند چه تیمی به‌صورت یک‌طرفه از اشتباهات داوری سود برده. حتی قانون آفساید برای پرسپولیس تغییر کرده و تبدیل به جوک شده است!» حتی اگر فرض کنیم محتوای سخنان پاشازاده درست است، همه سودها را پرسپولیس برده و استقلال هیچ ضرری نکرده، معلوم است که این مدل حرف‌زدن فقط با هدف جلب واکنش در شبکه‌های اجتماعی انتخاب شده است. ما تسلیم هستیم. والسلام.

کل نیم‌فصل‌دوم را همزمان کنید!
طی سال‌های اخیر مهیج‌ترین لیگ اروپا مربوط به انگلستان بوده؛ مسابقاتی با کیفیت بالا که هیچ مسابقه‌ای را در آن نمی‌شود از قبل پیش‌بینی کرد. دراین فصل هم جنگ قهرمانی تا روز آخر ادامه یافت. جالب اینجاست که با وجود رقابت میلی‌متری آرسنال و منچسترسیتی تا روز آخر، تنها مسابقات هفته پایانی لیگ انگلیس به‌طور همزمان برگزار شد. این در حالی است که لیگ آنها با 20تیم در طول 38هفته برگزار می‌شود اما در لیگ 16تیمی ایران مسابقات 3هفته پایانی همزمان شده و باز یک عده می‌گویند کم است! چطور است کل نیم‌فصل دوم همزمان باشد تا خدای ناکرده تمرکز تیم‌ها و مربیان بسیار باکیفیت کشورمان به هم نخورد؟ اتفاقا اگر هدف از فوتبال افزایش لذت و تولید ثروت باشد، باید حتی‌المقدور مسابقات را پراکنده برگزار کرد که بازی‌های بیشتری دیده شود.

پای طاووس تیم مسعود
مسعود شجاعی طی چند ماهی که وارد دنیای مربیگری شده، توانسته نظر مثبت خیلی از اهالی این حوزه را جلب کند. او هم خیلی محترمانه برخورد می‌کند و هم از مجموعه مسن هوادار، تیمی خوب و جسور ساخته. تمجیدها از هوادار و شجاعی بحق است اما در عین حال تیم او ضعف عجیبی در ساختار دفاعی دارد؛ تزلزلی که مخصوصا در بازی حذفی با گل‌گهر به‌شدت به چشم آمد و باعث شد این تیم با نتیجه شوکه‌کننده 5بر صفر شکست بخورد. با اینکه شجاعی بعد از بازی با پرسپولیس گفته بود حق تیمش کسب امتیاز مقابل سرخپوشان بود اما حتی همان مسابقه هم می‌توانست با چنین نتیجه‌ای به پایان برسد. به‌طور کلی هوادار از زمان حضور شجاعی در 14بازی 24گل خورده که آمار قابل‌قبولی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید