• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225684
+
-

در آستانه آمریکایی شدن

اینتر تا فردا از چنگ چینی‌ها خارج می‌شود؟

باشگاه اینترمیلان روزهای پرافتخاری را سپری می‌کند. آنها فصل پیش تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفتند و نسبت به منچسترسیتی قهرمان، بازی سزاوارانه‌تری ارائه کردند و این فصل هم از مدت‌ها پیش قهرمانی سری‌آ را قطعی کرده‌اند. اما اوضاع اقتصادی باشگاه خوب نیست و ممکن است مالکیت باشگاه از دست خانواده ژانگ خارج شود. وضعیت این سرمایه‌گذاران چینی دقیقا شبیه هموطنان‌شان (یونگ هونگ لی) در باشگاه میلان است. میلانی‌ها سال2018 به‌دلیل بدهی بانکی مجبور شدند مالکیت باشگاه آث‌میلان را به آمریکایی‌ها واگذار کنند. ژانگ و خانواده‌اش تا فردا فرصت دارند بدهی 95میلیون یورویی خود را به مؤسسه مالی اوک‌تری (Oaktree) بپردازند. دوشنبه در لوکزامبورگ تعطیل رسمی است و ممکن است روز سه‌شنبه اینتر مالکیت خود را تغییر دهد. تفاوت چینی‌های اینتر با میلان این است که طرف آمریکایی نمی‌تواند روی سهام مالکان چینی نراتزوری دست بگذارد. اصل رقم وام و بدهی به این شرکت نه 395میلیون یورو بلکه 275میلیون بود و 12درصد به آن سود خورده است. حالا اوک‌تری خواهان واگذاری مالکیت باشگاه به مجموعه‌ای جدید است تا با پولی که از این طریق کسب می‌شود، طلب خود را وصول کند.
مارکو بلیناتزو، کارشناس ورزشی اقتصادی ایتالیایی درباره شرایط اینتر نوشته: «سناریوی اینتر به این شرح است که شرکت Pimco از شرکت در مذاکرات خودداری کرده و Oaktree دوشنبه این هفته پس از انقضای قرارداد همه حقوق خود را حفظ خواهد کرد و مالک باشگاه می‌شود. آنها برای تحقق سود سرمایه برای فروش باشگاه با بهترین قیمت اقدام خواهند کرد. همچنین Oaktree به مدیریت نراتزوری اطمینان دارد.» این شرکت احترام زیادی برای تیم مدیریتی و کادر فنی قائل است و درصورت تصاحب، قصد ندارد یک انقلاب بزرگ به راه بیندازد.
استیون ژانگ، رئیس باشگاه در بیانیه‌ای خطاب به هواداران نوشته و اعلام کرده است که برای حل مشکل باشگاه و پرداخت بدهی خود به Oaktree دنبال راه‌حل دوستانه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید