• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225678
+
-

2+1

پينگ‌پنگ ‌ایران 2سهميه‌اش را در بازی‌های المپیک پاریس قطعی کرد و آخر خرداد هم تکلیف نفر سوم مشخص می‌شود

ندا شهسواری و نیما عالميان راهی بازی‌های المپیک می‌شوند و شاید در این سفر نوشاد عالمیان هم آنها را همراهی کند. اگر این اتفاق بیفتد و نوشاد هم المپیکی شود، هر سه آنها برای سومین‌بار بازی‌های المپیک را تجربه می‌کنند.
شهسواری و نیما عالمیان در مسابقات پينگ‌پنگ آسیای میانه و در تاشکند ازبکستان و با حذف خودی‌ها به سهميه‌های المپیک2024 پاریس رسیدند. شهسواری که اولین‌بار در 2012 لندن راهی المپیک شد، دومین‌بار هم در ریو2016 سهمیه این بازی‌ها را گرفت. بعد از اینکه شهسواری در رسیدن به المپیک توکیو ناکام ماند، تصور این بود که او دیگر انگیزه‌ای برای حضور دوباره در این میدان بزرگ را ندارد. اما شهسواری دیروز دوباره یک اتفاق بزرگ را رقم زد. او که در مرحله‌ نیمه‌نهایی مهشید اشتری دیگر نماینده ایران را شکست داده بود، در فینال سخت‌ترین حریفش را برد. او سروناز نماینده قزاقستان را 4 بر 3 برد و با کسب سهمیه، جواز حضور در پاریس را به‌دست آورد.
المپیکی شدن نیما عالمیان هیجانی‌تر بود. نیما که در بازی‌های توکیو تنها نماینده ایران بود، قبل از آن هم در بازی‌های 2016 ریو به سهمیه رسیده بود. نیما این‌بار برای رفتن به پاریس از برادر بزرگ‌ترش نوشاد گذشت. هر دوی آنها به فینال رسیده بودند و برنده تنها کسی بود که سهمیه می‌‌گرفت. نیما 4 بر یک نوشاد را برد. این شکست یک‌طرفه و برتری نوشاد در رنکینگ این شائبه را ایجاد کرده که نوشاد از قصد به برادرش باخته است. هرچند نوشاد بعد از باخت گفت که همیشه مقابل برادر کوچک بازنده بوده است اما به‌نظر می‌رسد شایعه‌ها درست و منطقی باشد. نوشاد در رنکینگ جهانی در رده51 است و در رنکینگ المپیکی‌ها نفر هشتم. با توجه به اینکه 12‌نفر اول رنکینگ المپیکی‌ها به پاریس می‌روند و سهمیه نوشاد تقریبا قطعی است، بهترین راه برای اینکه پینگ‌پنگ با 3نماینده به پاریس برود، پیروزی نیما در فینال آسیای میانه بود. اگر رنکینگ نوشاد در یک‌ماه آینده تغییر نکند، او هم برای سومین‌بار راهی المپیک می‌شود. 27خرداد آخرین مسابقه گزینشی المپیک برگزار می‌شود و روز 29خرداد تکلیف 12 المپیکی رنکینگ و نوشاد مشخص می‌شود.

   کم‌تعدادتر از همیشه؟
با 2سهمیه‌ای که دیروز پینگ‌پنگ گرفت، تعداد سهمیه‌های ایران در پاریس به عدد‌34 رسید. درحالی‌که 69روز تا آغاز بازی‌های پاریس مانده و بیشتر سهمیه‌ها توزیع شده، شاید ایران بعد از 6دوره، کم‌‌ جمعیت‌ترین کاروان را به المپیک اعزام کند. ایران در بازی‌های توکیو کاروان 68نفره داشت، در ریو63، در لندن و پکن54، در آتن38 و در سیدنی 39نفر. قبل از این در بازی‌های 1996 آتلانتا بود که کاروان ایران فقط با 19نفر به المپیک رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :