• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223875
+
-

نكته بازی

حیف نبود مردم نباشند؟
بدون تردید بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام‌حذفی، یکی از زیباترین مسابقات این سالیان فوتبال ایران بود. ردوبدل شدن 8گل، خلق انبوهی از موقعیت‌های دیگر، کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی و نهایتا خلق یک شگفتی بزرگ، بسیاری از ناظران را از هیجان و جذابیت سیراب کرد. همه اینها در حالی است که قبل از بازی به شکل عجیبی این احتمال به‌وجود آمده بود که مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار شود. تنها در فاصله 24ساعت به آغاز این دیدار بود که به‌طور قطعی خبر رسید حضور تماشاگران در ورزشگاه مانعی ندارد. واقعا حیف نبود مردم نباشند و این همه جذابیت را نبینند؟ کاش تا تقی به توقی می‌خورد به فکر حذف تماشاچی نیفتید. همه جای دنیا اولویت با حضور بیشتر مردم است. برای تخلیه هیجان، کجا سالم‌تر از ورزشگاه؟

سؤال تکراری در مورد بیرانوند
در شرایطی که تنها یک روز به بازی مهم پرسپولیس و سپاهان باقی مانده، هنوز به‌طور قطعی مشخص نشده علیرضا بیرانوند به این مسابقه خواهد رسید یا نه. این موضوع مخصوصا از زمانی داغ‌تر شد که سرخپوشان در اراک 4گل از آلومینیوم خوردند. فعلا داستان اینطوری است که می‌گویند بیرانوند به دیدار با سپاهان نمی‌رسد اما در عین حال گویا تلاش کادر پزشکی تا لحظه آخر ادامه داشته است. به‌طور کلی این فصل تکراری‌ترین سؤال در مورد بیرانوند همین بوده که «می‌رسد یا نمی‌رسد؟» اگر یادتان باشد عین همین داستان در بازی رفت با النصر عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم تکرار شد و بعد از کلی ضد‌و نقیض‌گویی، سرانجام بیرو به آن بازی رسید. آیا این بار هم همان سناریو تکرار خواهد شد؟

بازگشت پرسپولیس به 8سال قبل؟
نبرد این هفته پرسپولیس و سپاهان نه‌تنها از نظر جدولی و معادلات قهرمانی و سهمیه بسیار مهم است، بلکه کل‌کل‌ها و رقابتی هم که سرخ‌ها و زردها در این سالیان با هم داشته‌اند به حساسیت‌های آن دامن می‌زند. بازی پرسپولیس و سپاهان مشهور به ال‌کلاسیکوی ایران است و کلاس و اهمیت خاص خودش را دارد. 2نبرد آخر آنها را سپاهان با نتایج مشابه یک بر صفر برده؛ بازی برگشت فصل قبل را با گل محمد کریمی در تهران و بازی رفت این فصل را با گل رضا اسدی در اصفهان. درصورتی که سپاهان این بازی را هم ببرد، بعد از 8سال صاحب 3پیروزی پیاپی در ال‌کلاسیکو خواهد شد. آخرین بار این اتفاق در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم رخ داد و تکرار آن می‌تواند رویای قهرمانی پرسپولیس را به باد بدهد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید