• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223415
+
-

دشت مورپیسه کاکان در یاسوج

دشت مورپیسه کاکان در یاسوج

دشت مورپیسه در یاسوج پر از لاله‌های رنگارنگ و واژگون است که قسمت وسیعی از زمین‌های این منطقه را دربرگرفته است.



میزبان تاریخ و طبیعت
کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیباترین و سرسبزترین استان‌های کشور است و به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که در آن وجود دارد سالانه گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی به آنجا سفر می‌کنند. این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌‌نواز، مکانی مناسب برای گردشگران و به‌خصوص طبیعت‌‌گردان است.

محصور   با  دنا
روستای کاکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد، در 30کیلومتری جنوب شرقی یاسوج قرار دارد. روستای کاکان از اطراف به ارتفاعات بلند و
 سر به‌ فلک‌ کشیده دنا محدود می‌شود. آب و هوای این روستا در بهار و تابستان، مطبوع و دلپذیر و در زمستان سرد است. روستای کاکان از روستاهای تاریخی و با قدمت استان کهگیلویه و بویراحمد است و چشم‌انداز طبیعی بسیار زیبایی دارد.

مهمانی  بهار
نزدیکی این دشت به 2شهر یاسوج و سی‌سخت هرسال امکان بازدید مسافران بسیاری را از این طبیعت زیبا فراهم می‌کند. در مسیر جاده یاسوج به یزد جاده‌ای به‌سمت آبشار مارگون و شهرستان سپیدان منشعب می‌شود که پیش از رسیدن به استان فارس، از دشت مرتفع و زیبای مورپیسه عبور می‌کند. این دشت در اردیبهشت پوشیده از لاله واژگون است. در بهار دشت مورپیسه زیباترین چهره خود را عرضه می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید