• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223405
+
-

دشت آزو

دشت آزو

به عروس دشت‌های البرز معروف است و در ارتفاعات روستای نوا در استان مازندران قرار دارد. این دشت پای قله دماوند قرار دارد و بر بلندای آن چشم‌انداز زیبا و منحصر به فردی از قله دماوند را می‌بینید .


گردش در باغ‌های  میوه و مراتع سبز
برخلاف تصور این دشت زمینی مسطح و کاملا صاف نیست. در اینجا شما در دامنه قله قرار دارید و در افق دید خود تپه‌ها و درختان مختلفی می‌بینید. از آغاز بهار، طبیعت دشت آزو بسیار سرسبز و پرگل می‌شود. بهترین زمان سفر برای بازدید از باغ‌های میوه در روستای نوا و گل‌های سرسبز دشت آزو، از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد است. اواخر اردیبهشت محصولات باغ‌های میوه در روستای نوا به ثمر نشسته و مراتع کاملا سرسبز، دشت پوشیده از گل‌های زرد و کوهپایه‌ها مملو از لاله‌های وحشی می‌شوند. البته تا اواسط مهرماه شرایط برای سفر به روستای نوا و دشت آزو مهیاست، اما در فصل زمستان سفر به این مناطق توصیه نمی‌شود. بیشتر ساکنان روستای نوا نیز زمستان را در تهران یا آمل می‌گذرانند.

مراقب طبیعت باشید
دشت آزو با حدود ۳۵هکتار وسعت در ارتفاع ۲۶۰۰متری از سطح دریا قرار دارد و علاوه بر چشم‌انداز زیبا یکی از مزایای این دشت وجود درختان متعددی است که باعث می‌شود حتی بدون برپایی چادر هم بتوانید مدتی را در اینجا استراحت کنید و از تابش شدید آفتاب در امان بمانید. البته تعداد این درختان زیاد نیست ولی اگر خوش شانس باشید می‌توانید چندتایی را پیدا کنید. برای اقامت در طبیعت و کمپ در دشت آزو، همه وسایل مورد نیاز را با خود ببرید. این منطقه بسیار بکر است و هیچ امکاناتی ندارد. پس غذای سبک و آب کافی برای مدت اقامت‌تان همراه داشته باشید. برای اقامت شبانه کیسه خواب از شما محافظت می‌کند. شب‌های این منطقه حتی در تابستان سرد است، لباس و پتوی مناسب را فراموش نکنید. اگر تمایل به آشپزی در طبیعت دارید، برای روشن کردن آتش در مکان‌هایی که قبلا آن‌جا برای این منظور استفاده شده است، آتش روشن کنید و هیزم مورد نیاز را از روستا با خود ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :