• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223394
+
-

طوری كشتی می‌‌گيرم كه پشيمان نشوم

يونس امامي قبول دارد كه در 2سال گذشته پرنوسان كار كرده اما مي‌گويد در پاريس هر چه توان دارد روي تشك مي‌گذارد

طوری كشتی می‌‌گيرم كه پشيمان نشوم

در مسابقات قهرماني جهانی۲۰۲۳ يونس امامي نمايشي دور از انتظار داشت و نتوانست سهمیه المپیک پاریس را کسب کند اما بلافاصله بعد از اين رقابت‌ها، در بازي‌هاي آسيايي كشتي گرفت و به مدال طلا هم رسيد. با اين قهرماني امامي نشان داد كه باز هم مطمئن‌ترین گزینه برای حضور در مسابقات گزينشي المپیک در وزن ۷۴کیلوگرم است. او با نظر کادر فنی راهی قرقیزستان شد، همه رقبایش را با امتیاز عالی شکست داد و به سهمیه بازي‌هاي2024 پاريس رسيد. امامي در گفت‌وگو با همشهری از روندي كه كشتي‌هايش در اين چند سال داشته‌اند، مي‌گويد.

   در مسابقات قهرماني جهان2022 مدال برنز گرفتی درحالی که همه اعتقاد داشتند حقت خیلی بیشتر بود ولی بعد از آن برنز روزهای خوبی را سپری نکردی و در جهانی2023 ناکام بودی. در اين يك سال چه اتفاقی افتاد که نتوانستی روند رو به رشدي داشته باشي؟
نمي‌دانم در مسابقات جهانی2023 همه چیز برایم مثل یک کابوس بود، هرچه می‌رفتم به در بسته می‌خوردم. خیلی سعی کردم خودم را جمع‌وجور کنم ولی نشد و کشتی را باختم و نتوانستم سهمیه و مدال بگیرم.

   ولي بلافاصله در بازی‌های آسیایی درخشیدی و با اقتدار طلا گرفتی. چطور اینقدر زود شرایطت بهتر شد؟
مدال‌هاي بازی‌های آسیایی برای ورزش ایران خیلی مهم بود و بعد از مسابقات جهانی گفتند برای کمک به کاروان باید در هانگژو هم کشتی بگیري. شرایط خیلی سختی بود، در جهانی باخته بودم و اوضاع بدنم هم خوب نبود. 2هفته براي ریکاوری فرصت داشتم و سعی کردم بیشتر روی خودم تمرکز کنم. برنامه‌ام در هانگژو اين بود كه کم‌اشتباه کشتی بگیرم که خدا را شکر نتیجه هم گرفتم و كمي از تلخی مسابقات جهانی کم شد.

   در این مدت باز هم نوسان زیادی داشتی. بعد از بازی‌های آسیایی در  فینال لیگ به ماگومد گادجی ماگمدوف باختی و آن کشتی موج انتقادات زیادی را برای تو به همراه داشت.
واقعیت اين بود كه آن موقع قرار نبود کشتی بگیرم. از فشار 2مسابقه سنگین بیرون آمده بودم و برنامه اين بود كه استراحت کنم ولی شرایط طور ديگري رقم خورد و کشتی گرفتم. در آن کشتی خوب نبودم و خیلی دیر شروع کردم. الان هم هرچه دليل بياورم، بهانه است و باید شکست را قبول کنم.

   در مسابقات کسب سهمیه دوباره شدی همان یونس امامی که همه توقع داشتند، خودت راضی بودی؟
در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم به شرایط نسبتا خوبی برسم. در این مدت خیلی‌ها کمکم کردند که از همه آنها سپاسگزارم و امیدوارم در المپیک هم بتوانم نتیجه لازم را کسب کنم.

   وزن 74کیلوگرم وزن شلوغ و پر‌ستاره‌ای است. فکر می‌کنی در پاريس چه نتیجه‌ای کسب کنی؟
با تمام مدعیان این وزن کشتی گرفته‌ام و الان حدود 4سال است که در ۷۴‌کیلوگرم کشتی می‌گیرم. بعد از آن نوسان‌هایی که داشتم، تصمیم گرفتم در هر مسابقه‌اي طوري کشتی بگیرم که بعدا پشیمان نشوم. هرچه دارم روی تشک می‌گذارم و باقی دیگر با خداست. البته كه هیچ‌کس برای باختن روی تشک نمی‌رود ولی یک اتفاق یا یک اشتباه همه چیز را به هم می‌ریزد. من ‌‌جز شادکردن دل مردم کشتی‌دوست و بالا بردن پرچم ایران هدفی ندارم. مردم هم دعا کنند تا در المپیک کاروان ورزش ایران موفق باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید