• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223391
+
-

کابوس گل 50متری

پرسپولیس فردا در جام‌حذفی به مهمانی آلومینیوم می‌رود؛ در آخرین بازی این دو تیم بیرانوند از نیمه زمین گل خورد و پرسپولیس در اراک باخت

مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 امروز و فردا برگزار می‌شود تا 8تیم برتر برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی انتخاب شوند. درحالی‌که هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر طی روزهای ابتدایی هفته برگزار شده و بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز هفته بیست‌وپنجم قرار است اواخر هفته آینده برگزار شوند، سازمان لیگ تصمیم گرفته در این فاصله رقابت‌های جام‌حذفی را یک مرحله به پیش ببرد و به مرحله نهایی و فینال نزدیک‌تر کند. در این خصوص امروز یک بازی میان 2تیم مس رفسنجان و پیکان برگزار می‌شود که دیدار حساس و مهمی خواهد بود. مس رفسنجان با حذف استقلال تهران به این مرحله رسیده و به‌خاطر حذف‌کردن تیم نکونام حالا به یکی از تیم‌های مهم این جام بدل شده و بیشتر از قبل زیر ذره‌بین قرار گرفته است. محرم نویدکیا در نخستین روزهایی که روی نیمکت مس نشست موفق به شکست‌دادن جواد نکونام و تیمش شد و بعد از آن هم در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورد تا همچنان روی نیمکت رفسنجانی‌ها بی‌شکست باقی مانده باشد. مس و پیکان 2هفته قبل در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پیکان تا دقایق پایانی از حریف پیش بود اما محمدمهدی محبی، ستاره این روزهای مس رفسنجان گل مساوی را در دقیقه77 زد و بازی را 2-2مساوی کرد. پیکان با رضا عنایتی روزهای خوبی را سپری می‌کند و در 9بازی اخیرش فقط یک‌بار شکست خورده است.

   نبرد دسته اولی‌ها
بعد از برگزاری یک بازی در روز پنجشنبه، 7بازی دیگر این مرحله روز جمعه برگزار خواهد شد. در نخستین بازی روز جمعه که از ساعت17:45 آغاز می‌شود 2تیم دسته‌اولی مس کرمان و چادرملو اردکان به مصاف هم خواهند رفت. مس کرمان در مرحله قبلی تیمی از تربت‌حیدریه را حذف کرده اما چادرملو با حذف‌کردن فولاد خوزستان یکی دیگر از شگفتی‌های آن مرحله را به نام خودش ثبت کرده است. چادرملو با گل علی طاهران در دقیقه98 این سرنوشت را برای فولاد نگون‌بخت رقم زده بود. دومین بازی روز جمعه را فجرسپاسی و گل‌گهر از ساعت18 آغاز می‌کنند؛ 2تیمی که با عبور از سد باشگاه‌های رده پایین به این مرحله رسیده‌اند و حالا این نخستین چالش سخت آنهاست. هوادار و مس سونگون هم 2تیم دیگری هستند که در تهران به مصاف هم می‌روند تا شاگردان مسعود شجاعی که در لیگ برتر شرایط نسبتا خوبی پیدا کرده‌اند احتمالا با عبور از سد حریف دسته‌اولی خودشان به جمع 8تیم پایانی جام حذفی برسند.

   گربه سیاه سیاه سیاه
اما مهم‌ترین بازی روز جمعه و در واقع مهم‌ترین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از ساعت18:15فردا (جمعه) در اراک آغاز می‌شود. تیم پرسپولیس که در مرحله قبلی حریفی از لیگ‌یک را در مقابل داشت، بلافاصله به یک تیم لیگ برتری رسیده؛ آن‌هم از نوع سخت و چغر آن که سابقه‌ای طولانی در بردن پرسپولیس و حتی حذف این تیم از جام‌حذفی هم دارد. آلومینیوم اراک در مرحله قبلی توانست نساجی را در قائمشهر حذف کند و به همین دلیل حالا میزبان پرسپولیس است که نفت‌وگاز گچساران را در خانه خودش برده بود. آلومینیوم در لیگ برتر پرسپولیس را در اراک برده و این پیروزی که در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم و در اراک به‌دست آمد همچنان تنها شکست اوسمار از زمان سرمربیگری در پرسپولیس است. حتی در جام‌حذفی هم آخرین حذف پرسپولیس از این جام به‌دست همین تیم آلومینیوم رقم خورده است. در فروردین‌ماه1401 اراکی‌ها با برتری 3 بر 2 در تهران توانستند پرسپولیس را حذف کنند. سال بعد پرسپولیس تا آخرین مرحله پیش رفت و قهرمان جام‌حذفی شد. امسال هم که برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش آلومینیوم را به‌عنوان یکی از سخت‌ترین موانع در پیش دارد.

   تراکتور میزبان، سپاهان مهمان
یکی دیگر از تیم‌های بزرگی که در این مرحله حضور دارد و خودش را مدعی قهرمانی می‌داند، تراکتور است. اما تراکتور با شرایط سختی روبه‌رو‌ست چون وضعیت نیمکت این تیم نامشخص است و حمید مطهری به‌عنوان مربی موقت باید در نخستین گام به مصاف ذوب‌آهن برود. ذوب‌آهن با محمد ربیعی همین 2هفته قبل 4گل به تراکتور زد و این کار را در تبریز انجام داد. همزمان با این مسابقه، انزلی هم شاهد برگزاری بازی ملوان و سایپا خواهد بود. ملوان هم با توجه به وضعیت آمادگی و فرم مطلوبش می‌تواند یکی از امیدهای رسیدن به فینال باشد.‌ نهایتا اینکه آخرین بازی مرحله یک‌هشتم فردا بین 2تیم سپاهان و استقلال ملاثانی برگزار خواهد شد. اگرچه استقلال ملاثانی در لیگ دسته‌اول هم برای پیدا‌کردن زمین و برگزاری بازی مشکل داشته و باید دید برای این مسابقه چه تدبیری خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
کابوس گل 50متری