• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221542
+
-

ادامه بارش‌های‌پراکنده در‌7 استان

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌های پراکنده، رگباری و همراه با رعد و برق که در روز سه‌شنبه 14فروردین در مناطق مرکزی کرمان، بخش‌های شمالی هرمزگان، شمال خراسان رضوی، غرب استان فارس و ارتفاعات مرکزی زاگرس رخ داد، امروز، چهارشنبه 15فروردین در جنوب غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بخش‌هایی از استان مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی کرمان و ارتفاعات مرکزی استان البرز مشاهده خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به همشهری گفت: پنجشنبه این شرایط به استان‌های یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و روز جمعه در شمال شرق ادامه
خواهد داشت.
به ‌گفته کبری رفیعی، شنبه با عبور موج جدیدی از نوار شمالی کشور بارندگی‌هایی در شمال غرب و غرب سواحل خزر خواهیم داشت.
آن‌طور که کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد، علاوه بر بارش، طی امروز و فردا در شرق و جنوب شرق وزش بادهای شدیدی را شاهد خواهیم بود که گاهی سبب گرد و خاک می‌شود.
همچنین در این روزها، مناطق شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.
پیش‌بینی‌ها همچنین نشان می‌دهد هوای تهران به سمت گرم شدن پیش می‌رود، به‌ طوری که امروز چهارشنبه، بیشینه دما 21 و کمینه دما 11درجه بالای صفر خواهد بود. این در حالی است که دمای سردترین مرکز استان یعنی اردبیل 3درجه زیر صفر و دمای گرم‌ترین مرکز استان یعنی اهواز 32درجه بالای صفر خواهد بود.‌هوای پاک تهران تا روزهای پایانی هفته آینده ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که از اواخر هفته آینده با افزایش غبار کمی از کیفیت هوا کاسته شود.
پیش از این، سازمان هواشناسی با اعلام خبر رگبار پراکنده از سه‌شنبه (۱۴ فروردین) تا جمعه (۱۷ فروردین) در نواحی مرکزی کرمان، برخی نقاط شمال هرمزگان، غرب فارس، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکزی البرز از صدور هشدار زرد برای کرمان، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی در روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) و همچنین در روز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در شرق و جنوب شرق کشور به ‌دلیل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خبر داده بود. هشدار زردرنگ برای رخ دادن پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید