• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221448
+
-

خانه‌های امید؛ میزبان روزه‌داران

حال و هوای خیریه‌های شهر در ‌ماه رمضان

نگاه
خانه‌های امید؛ میزبان روزه‌داران

آنها در خانه‌های امیدی را به روی نیازمندان گشوده‌اند که نام «خیریه» را یدک می‌کشند و زیر سقف این خانه‌ها نه‌تنها در ‌ماه رمضان، بلکه در تمام طول سال برای باز کردن گره‌های زندگی نیازمندان چاره‌جویی می‌کنند. در شب‌های رمضان، خالی‌نماندن سفره افطار و سحر خانواده‌های بی‌بضاعت دغدغه آنها‌ست.
هر روز پیش از غروب آفتاب مهمانان غریبه و آشنای پروین زنجانی یکی‌یکی سر می‌رسند. مهمانانی که از نخستین روز ‌ماه رمضان پای سفره افطار و شام خیریه سروش آسمانی نشسته‌اند و پروین زنجانی دلش نمی‌آید آنها حتی یک شب دست خالی از در خیریه بگذرند. تعدادی از آنها در همسایگی خیریه زندگی می‌کنند و تعدادی هم که وصف سفره گشاده خیریه را شنیده‌اند، از گوشه‌کنار محله‌های جنوب شهر خود را به محله وصفنارد می‌رسانند. او تعریف می‌کند: «از نخستین شب‌ ماه رمضان توزیع افطار و شام را شروع کردیم و هر شب بیش از 300غذای گرم میان افراد تحت پوشش خیریه و سایر نیازمندان توزیع می‌شود.»  بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش خیریه حضرت زهرا(س) هم در کوچه‌پس‌کوچه‌های جنوب شهرزندگی می‌کنند، اما منزل فاطمه‌سادات سیدی که حکم دفتر این خیریه خانگی را دارد، در مرکز شهر قرار گرفته است.
در‌ ماه رمضان مهمانان خیریه به 300خانواده تحت پوشش آن محدود می‌شود و فاطمه‌سادات سیدی و همسرش هر شب پیش از آنکه پای سفره افطار خانواده 4نفری خود بنشینند، سور و سات افطار و شام این خانواده‌ها را به خانه‌هایشان می‌فرستند. سیدی تعریف می‌کند: «10سال پیش در نخستین شب‌ ماه رمضان، بر اثر حادثه‌ای منزل ما آتش گرفت، اما به لطف خدا 2فرزندم که در منزل تنها بودند، آسیبی ندیدند و من تصمیم گرفتم به شکرانه سلامتی آنها در شب شهادت امیرالمومنین(ع) افطاری پخش کنم. آن شب وقتی غذاهای نذری را به منزل خانواده‌های نیازمند رساندم، با دیدن خوشحالی آنها تصمیم گرفتم این نذر را هر سال ادا کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید