• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221432
+
-

شروع 1403 با بازی‌های 1402

لیگ برتر فوتبال امروز با 2بازی مجددا آغاز می‌شود؛ 2مسابقه‌ای که از زمستان سال گذشته به تعویق افتاده‌اند

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بعد از 17روز تعطیلی مجددا از امروز آغاز می‌شود. بیست‌وسومین دوره لیگ حرفه‌ای ایران بعد از انجام بازی‌های هفته بیست‌ویکم در روز 27 اسفندماه 1402 وارد تعطیلات فیفادی و ایام نوروز شد و حالا دوباره سوت آغاز این رقابت‌ها کم‌کم به صدا در آمده است. بازی‌های هفته بیست‌ودوم این مسابقات قرار است از شنبه 18فروردین آغاز شود اما پیش از رسیدن به هفته جدید، 2‌بازی عقب‌افتاده از هفته‌های شانزدهم و هجدهم در برنامه سازمان لیگ قرار گرفته که امشب در شهرهای تبریز و اراک برگزار خواهد شد؛ مسابقاتی که در مهم‌ترین آنها 2‌تیم سپاهان و تراکتور به مصاف هم می‌روند تا شاید یک تیم را از میان خودشان به‌عنوان ضلع سوم مثلث قهرمانی معرفی کنند.

تراکتور...........سپاهان
وقتی نیم‌فصل دوم لیگ برتر آغاز شد، سپاهانی‌ها درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودند و بازی آنها با تراکتور و ذوب‌آهن به تعویق افتاد. در ادامه هم وقتی زردپوشان به لیگ برگشتند، 2بازی ابتدایی خود را با شکست به پایان بردند. همین توقف‌های سپاهان فرصت را در اختیار تراکتور گذاشت تا از این تیم سبقت بگیرد و خودش را به رتبه سوم جدول برساند. حالا سپاهان برای بازگشت به رتبه سوم نیازمند پیروزی است و البته اگر قصد باقی‌ماندن ‌بین مدعیان قهرمانی را داشته باشد، چاره‌ای جز بردن هر دو حریفش در بازی‌های عقب‌افتاده ندارد. در آن سوی میدان اما تراکتور یکی از تیم‌های موفق لیگ در هفته‌های اخیر بوده و در نیم‌فصل دوم از 5بازی 10امتیاز گرفته است. تیم پاکو خمز در هفته‌های اخیر فقط به پرسپولیس باخته و در رفسنجان هم مقابل تیم محرم نویدکیا به تساوی یک-یک رضایت داده است. محمد نصرتی، مربی این تیم روز گذشته در نشست مطبوعاتی قبل از بازی ادعا کرد تراکتور قصد دارد با بردن این مسابقه، صاحب شخصیت قهرمانی شود و خودش را به 2مدعی سرخابی اضافه کند. برتری تراکتور به‌معنای تغییر جایگاه این تیم با سپاهان و جایگزین‌شدن سرخپوشان تبریز در مثلث قهرمانی خواهد بود. در آن صورت ژوزه مورایس هم با همان سرنوشتی روبه‌رو خواهد شد که پیش از او، محرم نویدکیا با آن روبه‌رو شده بود. نویدکیا در نخستین فصل حضورش شانس بسیار زیادی برای قهرمانی داشت و جام را با نزدیک‌ترین فاصله ممکن به پرسپولیس واگذار کرد. اما در فصل دوم اصلا به جام نزدیک نشد و شکست‌های متوالی، تیم او را از رتبه اول دور کرد. مورایس هم دقیقا با همین وضعیت مواجه است و شکست احتمالی در بازی امشب او را کاملا از قهرمانی و شاید حتی از جمع 3تیم اول دور خواهد کرد. سپاهان و تراکتور گلزن‌ترین تیم‌های این فصل هستند و طبعا توقع تماشاگران از رویارویی آنها، یک بازی پرگل و پرهیجان خواهد بود. سپاهان 40گل زده دارد و با اختلاف و اقتدار صاحب بهترین خط حمله و بیشترین گل‌های زده است. تراکتور هم با 30گل زده بالاتر از پرسپولیس و استقلال صاحب دومین خط حمله برتر این رقابت‌ها‌ست. از مجموع 70گلی که سپاهان و تراکتور در لیگ برتر زده‌اند 4گل در بازی رفت 2تیم ردوبدل شد که 3گل سهم سپاهان و یک گل سهم تراکتور بود. چالش بزرگ تراکتوری‌ها در بازی امشب مهار 2گلزن برتر لیگ یعنی مغانلو و اسدی است که هر کدام با 10گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند.

آلومینیوم.............هوادار
جدال اراکی‌ها با نماینده تهران هم از آن دسته مسابقاتی است که به‌خاطر بارش شدید برف در سرمای زمستان لغو شد و حالا قرار است در نخستین روزهای بهار برگزار شود. آلومینیوم از 4بازی اخیرش 3مسابقه را باخته اما در آخرین بازی بالاخره با برتری مقابل نساجی طلسم را شکسته است. هوادار هم هر دو بازی اخیرش را با شکست به پایان رسانده و مترصد کسب امتیاز و فرار از بحران احتمالی است. هوادار بعد از اینکه مسعود شجاعی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد، در 4بازی متوالی نتایج خوبی گرفت اما در ادامه به بازی‌های سخت رسید و مقابل تراکتور و استقلال شکست را پذیرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید