• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 اسفند 1402
کد مطلب : 221158
+
-

بهره‌برداری ۴ طرح فرودگاهی در مشهد

بهره‌برداری از 4 طرح عظیم فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد آغاز شد.
به گزارش ایرنا،‌ مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: طرح‌های توسعه ترمینال داخلی، توسعه اپرون، سامانه کمک ناوبری آی. ال. اس و ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد.
محمود امانی‌بنی افزود: با بهره‌برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شده و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع می‌رسد؛ این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران در 4 طبقه و با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده است. وی بیان کرد: با افتتاح طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، این شهر بزرگ، سالانه ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت. مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه اپرون فرودگاه مشهد با مساحت ۸۰ هزار متر مربع، سبب افزوده‌شدن ۱۵ پوزیشن جدید برای پارک هواپیما در فرودگاه مشهد می‌شود که با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است. امانی ادامه داد: 3 پل ارتباطی انتقال مسافران در جهت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) طرح دیگری است که با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد نصب شده است.
وی گفت: با افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سامانه قدیمی کمک‌ ناوبری ILS این فرودگاه پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد نصب شده است، این سامانه با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد، سبب کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها در شرایط مه، گرد و غبار یا هنگام بارندگی خواهد شد.  مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا دستور بهسازی باند اصلی فرودگاه مشهد و هوشمندسازی بار همراه مسافر در سالن منفی یک ترمینال داخلی فرودگاه مشهد را صادر کند تا بتوان این طرح‌ها را در سال ۱۴۰۳ تعریف و عملیاتی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید