• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 26 اسفند 1402
کد مطلب : 221124
+
-

دیپلماسی معاون رئیس‌جمهور در کمیسیون مقام زن

دیپلماسی معاون رئیس‌جمهور در کمیسیون مقام زن

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در حاشیه کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک دیدارهایی با برخی از مقامات سایر کشورها داشت.
وی در دیدار با وزیر امور اجتماعی، خانواده و کودکان کویت گفت: کشورهای مسلمان باید امروز بیشتر از همیشه به ترویج هنجارهای خانواده فطری و الهی بپردازند.
خزعلی در گفت‌وگو با رئیس شورای ملی زنان مصر نیز بیان کرد: برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه ایستاده‌ایم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در ملاقاتی که با وزیر فرهنگ و برابری نروژ داشت نیز، گفت: متأسفانه کمیسیون مقام زن در حالی در موضوع فقرزدایی به بحث نشسته است که مادران در غزه شاهد گرسنگی فرزندان‌شان هستند و براساس گزارش سازمان ملل امروز در غزه دسترسی به غذا به نصف وضعیت قبلی رسیده است.
او در دیدار با رئیس مجلس ازبکستان بیان کرد: مشترکات فرهنگی و تاریخی 2 کشور زمینه مساعدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف فراهم کرده است.
  خزعلی همچنین طی گفت‌وگو با رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد و گفت: اگر بنا بر لغو عضویت باشد رژیم اسرائیل که سابقه کشتار هزاران زن و کودک را در پرونده خود دارد سزاوار این اقدام است.
وی در دیدار با وزیر خانواده ارمنستان نیز با اشاره به نشست دوم زنان تأثیرگذار در ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که بانوان سرآمد و تأثیرگذار 2 کشور شناسایی شوند و از این ظرفیت برای کمک به‌ خودکفایی و رشد بیشتر بانوان، ارتقای ارتباطات و بهره‌برداری از توانمندی بانوان 2کشور استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید