• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221059
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AnLmP
+
-

نكته بازی

آن زمان هم یادت نبود؟
یکی از نخستین حواشی دربی چهارشنبه از نشست خبری مهدی هاشمی‌نسب در روز قبل از مسابقه آغاز شد؛ جایی که مربی استقلال مدعی شد فقط یکی از گل‌هایی را که در دربی به ثمر رسانده، به یاد دارد و اینگونه ارزش 4گلی را که با پیراهن پرسپولیس به استقلال زده بود، زیر سؤال برد. 23سال پیش هاشمی‌نسب در جنجالی‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران به‌طور مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد و از آن به بعد تصمیم گرفت هویتش را در تضاد با پرسپولیس بازتعریف کند. با این حال، مشکل اینجاست که او پاییز1392 پیراهن همین تیم پرسپولیس را پوشید و در تمرینات پیشکسوتان حضور یافت تا رودرروی ستارگان میلان قرار بگیرد، اما در نهایت با این موضوع مخالفت شد. گویا آن زمان هاشمی‌نسب گل‌هایش برای پرسپولیس را فراموش نکرده بود!

بقیه بازی را نمی‌بینی؟
به‌نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی هنوز با حذف از جام‌ملت‌های آسیا کنار نیامده. احسان حاج‌صفی در بخشی از تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: «این قطر تیمی نبود که بتواند ما را شکست دهد. چندین فرصت مسلم داشتیم که استفاده نکردیم یا بدشانس بودیم. هنوز وقتی صحنه‌های بازی را می‌بینم، مثل موقعیتی که طارمی داشت یا ضربه‌ای که جهانبخش به تیر زد یا فرصت عالی‌ای که کنعانی‌زادگان نزد، اشکم را درمی‌آورد.» خب البته تیم ملی ایران در این مسابقه موقعیت‌هایی داشت که مخصوصا با توجه به عقب‌افتادن تیم ملی در اواسط نیمه‌دوم، تا حدی طبیعی هم به‌نظر می‌رسید اما کاش کاپیتان تیم ملی بقیه بازی را هم با همین دقت تماشا می‌کرد و چندین و چند موقعیت عالی از‌دست‌رفته قطر را نیز می‌دید. ما بیشتر از اشک‌های شما، به واقع‌گرایی‌تان نیاز داریم.

رونالدو، ‌ای رونالدو!
یاران رونالدو در النصر عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست تلخی را مقابل العین امارات تجربه کردند. این یک ناکامی بزرگ برای کریس بود که از قضا رد پای پررنگ خود او هم در آن به چشم می‌خورد. النصر که بازی رفت را یک بر صفر باخته بود، در مسابقه برگشت 4 بر 3 پیروز شد اما در ضربات پنالتی عرصه را به حریف اماراتی واگذار کرد. به این ترتیب نه‌تنها العین به نیمه‌نهایی رسید، بلکه در رنکینگ لیگ‌های باشگاهی آسیا هم شاهد بهبود جایگاه امارات بودیم. به این ترتیب سهمیه ایران در فصل آتی مسابقات باشگاهی آسیا کاهش یافت. ما حالا در لیگ نوظهور نخبگان که 24تیمی است، یک سهمیه مستقیم و یک پلی‌آف داریم، در لیگ قهرمانان هم صاحب یک سهمیه هستیم.‌ ای‌رونالدو، با ما چه کردی؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید