• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 220964
+
-

راسته پارکینگ‌فروش‌ها

راسته پارکینگ‌فروش‌ها

فاطمه عباسی

سال‌ها‌ست که تهران معضل جای پارک دارد و پایتخت‌نشینان برای تردد در این شهر شلوغ، مجبورند حتی تا یک ساعت هم دنبال جایی برای پارک‌کردن خودرو بگردند و در بعضی مواقع موفق هم نمی‌شوند. این مشکل اطراف مراکز خرید و بازار بزرگ تهران بسیار حادتر است؛ به‌ویژه این روزها که مردم برای خرید شب عید راهی بازار می‌شوند و علاوه بر ترافیک ملال‌آور، پیدا‌کردن جای پارک خودرو قوز‌بالا‌قوز شده است.
حالا فکرش را بکنید که عده‌ای از این آب گل‌آلود در حال ماهیگیری هستند و با فروش جای پارک برای خودشان کاسبی راه انداخته‌اند؛ افرادی که نه مأمور شهرداری‌اند و نه پلیس و به‌طور خودسرانه کنار خیابان کمین می‌کنند تا ‌به محض خالی‌شدن جای پارک، محل را برای خودرویی دیگر رزرو کنند و زمانی که راننده‌ای دنبال جای پارک است، سر می‌رسند.
برخی از آنها کارتخوان و برخی حتی لباس کار دارند، برخی جوان و برخی میانسال هستند و اگر گذرتان به اطراف بازار افتاده باشد، می‌بینید که بی‌هوا سر می‌رسند تا اگر پارک کرده باشید، پول جای پارک را از شما بگیرند؛ آن‌هم نه مبلغی کم، بلکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باید بدهید تا بگذارند پارک کنید یا از جای پارک خارج شوید. نه نرخشان‌مصوبه شورای شهر دارد و نه خودشان مجوزی برای این کار دارند.
مسئولان هم بارها اعلام کرده‌اند که فروش جای پارک غیرقانونی و تخلف است و این افراد کاملا سودجو هستند و مردم وجهی به آنها پرداخت نکنند، اما به‌خاطر ازدحام بیش از حد این روزها، مردم فقط برای اینکه به کارشان برسند، پول را بی‌چک‌وچونه می‌پردازند، چرا‌که در نبود جای پارک همین هم برای برخی راهگشا‌ست.
جالب است بدانید که این افراد در برخی از مناطق تفریحی تهران هم مشاهده شده‌اند و برخلاف همیشه شمال شهر جای پارک کمی ارزان‌تر از جنوب شهر است، مثلا در دربند برای جای پارک باید 80هزار تومان به این افراد بپردازید. اگرچه تعدادی از آنها به همراه سردسته باندشان در طرح نیروی انتظامی دستگیر شدند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۱۲ تهران هم اعلام کرده که به‌زودی برنامه‌های جدیدی در ارتباط با تردد خودروها در اطراف بازار اجرایی می‌شود. حالا باید دید برنامه جدید در جهت رفع مشکلات اطراف بازار تهران چیست و مدیران شهری چه تدبیری برای این معضل چندساله اطراف بازار و رفع مشکل جای پارک دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید