• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220941
+
-

صدور ۲۰کیفرخواست در ارتباط با جرائم انتخاباتی

نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، دیروز (سه‌شنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. ستایشی در این نشست آخرین اقدامات و موضع‌گیری‌های دستگاه قضا را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است.
   رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای‌عالی قضایی تاکید کرد که معاونت قضایی در حال نهایی‌کردن فهرست عفو و بخشودگی و کاهش مجازات است و ان‌شاءالله این فهرست به محضر مقام معظم رهبری تقدیم خواهد شد و اطلاع‌رسانی بعدی حتما انجام می‌شود.
  ۴۶۰ گزارش مربوط به تبلیغات انتخاباتی غیرمتعارف از سوی داوطلبان یا نامزد‌های انتخاباتی دریافت و به‌وسیله دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی برای بررسی به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور ارسال شده است و درصورت صحیح بودن آنها با راهکار‌های توجیه، ارشاد و هشداردادن به افراد از تداوم این رفتار غیرقانونی و غیرقابل دفاع جلوگیری خواهد شد.
  پرونده تخلف فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه در مرحله دادرسی در دادگاه بوده وتاکنون ۵ جلسه رسیدگی تشکیل شده است. در این زمینه چنانچه شرایط اطلاع‌رسانی فراهم شود مانند همه اطلاع‌رسانی‌ها مطابق مقررات عمل خواهد شد.
  آخرین گزارشی که از مرجع قانونی ذیربط داشتیم این است که براساس تشخیص مقام مسئول، سیدهادی رضوی (یکی از متهمان بانک سرمایه) در حال معالجه است و به محض بهبودی به زندان برمی‌گردد.
  پرونده تخلف مدیران شرکت کروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در حال رسیدگی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید