• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 22 اسفند 1402
کد مطلب : 220812
+
-

کشف 88درصد پرونده‌های آدم‌ربایی در کشور

انتظامی
کشف 88درصد پرونده‌های آدم‌ربایی در کشور

سخنگوی فراجا با بیان عملکرد پلیس در یک سال گذشته از کشف 88درصد پرونده‌های آدم‌ربایی و نقش ویژه یگان ویژه در پایان دادن به گروگانگیری‌ها در کشور خبر داد. به‌گزارش همشهری، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به رشد 21درصدی کشف پرونده‌های جرایم سایبری گفت: در سال‌جاری قریب به 87درصد جرائم سایبری منجر به کشف شده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد 423فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی کشف و 905نفر در این رابطه دستگیر شدند.

کشف 92درصد جرائم جنایی
وی همچنین به پرونده‌های جنایی در پلیس آگاهی اشاره کرد و توضیح داد: پلیس آگاهی امسال توانست 92درصد از کل جرائم جنایی را کشف کند. همچنین 85درصد کل جرائم جعل و کلاهبرداری و 35درصد کل پرونده‌های سرقت نیز کشف شدند که این مسئله عملکرد خوب پلیس آگاهی را نشان می‌دهد. به‌گفته وی کنترل 4درصدی وقوع سرقت نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، افزایش 124درصدی کشف قاپ‌زنی‌ها، کشف 87درصدی اتومبیل‌های مسروقه، کشف 40درصدی سرقت‌های مهم و نیز 33درصدی سرقت‌های خرد از دیگر خدمات پلیس آگاهی است. این در حالی است که بیش از 58درصد از مجموع سرقت‌های کشور مربوط به سرقت‌های خرد است که اغلب توسط معتادان ولگرد و متجاهر به وقوع می‌پیوندد.

انهدام 94باند قاچاق انسان
سخنگوی فراجا در ادامه به کشفیات پلیس در زمینه قاچاق انسان اشاره کرد و گفت: 94باند قاچاق انسان در راستای اقدامات مقابله‌ای با جرائم شبکه‌ای سازمان‌یافته شناسایی و متلاشی شد. همچنین 26باند جعل مدارک مسافرتی و هویتی جعلی ایرانی و خارجی نیز منهدم و کشف میزان اسناد مسافرتی و هویتی جعلی 26درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

52میلیون تماس با پلیس
وی با تأکید بر اینکه آمار حاکی است در 12‌ماه گذشته، بیش از 52میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی110 برقرار شده است، گفت: یعنی به‌طور میانگین در هر دقیقه 107تماس و این افزایش 60درصدی هر تماس در دقیقه نسبت به سال قبل نشان از ارتقای عملکرد و اعتماد مردم به پلیس خودشان دارد. 21میلیون تماس منجر به عملیات و مابقی نیز دریافت راهنمایی و اطلاعات از پلیس بوده است.

کشف 88درصد آدم‌ربایی‌ها
سردار منتظرالمهدی به پرونده‌های آدم‌ربایی و نقش یگان ویژه در کشف این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: یگان ویژه در یک سال گذشته علاوه بر اجرای ماموریت‌های اصلی در حوزه رهایی گروگان، مردم یاری و مقابله با حملات تروریستی را هم در کارنامه کاری خود داشته است. وی ادامه داد:‌ با عملکرد مطلوب این یگان، خوشبختانه اغلب گروگانگیرها نتوانستند به مقاصدشان برسند و 88درصد آدم‌ربایی‌ها و گروگانگیری‌ها منجر به کشف شده و میزان کشف آن نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته 13درصد رشد را نشان می‌دهد.

10سامانه رادار زمینی در مرزبانی
اقدامات مرزبانی فراجا از دیگر نکات مطرح شده در نشست خبری سخنگوی فراجا بود. وی ضمن اعلام اینکه در سال‌جاری فرماندهی مرزبانی تامین، واگذاری، نصب و راه‌اندازی تعداد 10سامانه رادار زمینی، 52دستگاه دوربین حرارتی تاکتیکی، 301دستگاه انواع دوربین مرئی، 95دستگاه دوربین البسه برون خط و 259دوربین مداربسته جهت تجهیز مقرهای مرزی را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کرده، گفت: کشف و ضبط کالای قاچاق حدوداً به ارزش 200هزار میلیارد ریال، افزایش 11درصدی کشفیات سوخت و 17درصدی کشفیات موادمخدر در مرزها، دستگیری 171نفر از اشرار و معاندان و افزایش 88درصدی هلاکت اشرار، معاندان قاچاقچیان سلاح و موادمخدر حاصل ردزنی، کمین و گشت‌زنی مأموران ساعی مرزبانی است.

مجهز شدن هوافراجا به هواپیمای توربو
وی درخصوص عملکرد هوافراجا اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از 4هزار سورتی پرواز به‌مدت 4هزارو500ساعت انجام شده که 2840ساعت آن مربوط به اجرای عملیات امدادی، انتظامی و شناسایی بوده و بیش از 780مصدوم را در حوادث مختلف جابه‌جا و جان آنها را نجات داده است. این یگان با افزایش توانمندی و مجهز شدن به انواع بالگرد، جایروپلن، هواپیمای توربو، فالکن و سسنا در تمامی ماموریت‌های پلیس و خدمات‌دهی به مردم در مرزها و رخدادها انجام وظیفه می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید