• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 21 اسفند 1402
کد مطلب : 220676
+
-

لزوم ایست پلیس به‌خودروهای چراغ‌گردان

روز گذشته عضو شورای شهر تهران نسبت به عبور خودروهای چراغ گردان از خطوط ویژه واکنش نشان داد

شورا
لزوم ایست پلیس به‌خودروهای چراغ‌گردان

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

در این روزهای آخر سال که ترافیک بیش از هر زمان دیگری در تهران سر به فلک کشیده، عده‌ای تصمیم می‌گیرند خودرو خود را به خیابان نیاورند و از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. در این بین درست در همان زمانی که سوار بر اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌شوی و شلوغی شهر در این روزها، حسابی کلافه‌کننده هم شده، خودروهای سیاه رنگی که با شیشه‌های دودی و یا با چراغ گردان با سرعت در خطوط ویژه دقیقا از کنار اتوبوس‌هایی که بیش از ظرفیت معمول مسافر سوار کرده، عبور می‌کنند در آن لحظه است که این کلافگی چند برابر هم می‌شود. این موضوع که شاید دغدغه بسیاری از پایتخت نشینان باشد از نگاه اعضای شورای شهر دور نمانده است. بر همین اساس روز گذشته در دویست‌وبیست‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر، مهدی بابایی انتقادی از تردد این خودروها در خطوط ویژه داشت. این عضو شورای شهر در تذکری به این موضوع اشاره کرد و گفت: در خطوط اتوبوسرانی، شاهد حضور اتوبوس‌های جدید هستیم و امیدواریم روند ورود اتوبوس‌ها تسریع شود.

عدم‌صدور مجوز تردد از خطوط ویژه
او با اشاره به تردد خودروهای برخی مسئولان در خطوط ویژه بی‌آرتی افزود: انتظار بنده از پلیس راهور این است که برخورد جدی داشته باشد و از صدور هرگونه مجوز خودداری کند. اگر ترافیک برخی مسئولان را آزار می‌دهد؛ می‌توانند از مترو و بی‌آرتی استفاده کنند. مردم ارباب و ما رعیت هستیم؛ لذا باید در این زمینه پلیس وارد عمل شود.

اعلام اسامی مسئولان هنگام تردد از خط ویژه
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد سامانه تلفنی را مشخص خواهیم کرد تا مردم تصاویر این مسئولان را ارسال کنند و ما از تریبون شورای اسلامی اسامی را اعلام خواهیم کرد.

اخلال در عبور و مرور اتوبوس‌ها در خطوط ویژه
وضعیت ترافیک پایتخت آنقدر غیرقابل تحمل شده که اگر این ترافیک به خطوط ویژه هم سرایت کند، وضعیت را غیرقابل تحمل‌تر می‌کند. هرچند که پلیس راهور معتقد است که مجوز عبور از خط ویژه، مربوط به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خودروهای امدادی و خودروهای سازمان‌های مختلف که کارهای ضروری دارند، است و برخی رده‌های مدیریتی که در جلسات مختلف از این سازمان به آن سازمان می‌روند باید این مجوز را داشته باشند، اما آنطور که این عضو شورای شهر انتقاد کرده گویا صدور مجوز تردد از خط ویژه، از روند معمول خود خارج شده و مدیران در رده‌های پایین‌تر به آن دست‌یافته‌اند که این امر نه‌تنها نارضایتی شهروندان را به‌دنبال خواهد شد بلکه منجر به ترددهای اضافه در خطوط ویژه و اخلال در عبور و مرور اتوبوس‌ها در این معبر می‌شود.

تشریح ایرادات فرمانداری درباره لایحه بودجه۱۴۰۳
روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر اصلاحات فرمانداری نسبت به لایحه بودجه1403 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح مواردی را که فرمانداری نسبت به این لایحه ایراد گرفته بود به رأی‌گیری گذاشته شد.
در این رابطه؛ محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، اظهار کرد: هفته گذشته به همراه رئیس شورای شهر در فرمانداری حضور پیدا کردیم و بودجه۱۴۰۳ شهرداری به‌صورت کامل بررسی شد، نهایتا فرمانداری در نامه‌ای به شورای شهر نکاتی را درباره بودجه ارسال کرده است. او ادامه داد: فرمانداری، در بند اول لیست پروژه‌های اجرا شده در حریم، در بند دوم تفاهمنامه وزارت نیرو و شهرداری برای انتقال آب، در بند سوم لیست پروژه‌های مناسب‌سازی‌ و در بند چهارم لیست پروژه‌های بافت فرسوده را درخواست داشت که این موارد پیوست شد. آخوندی افزود: سه مورد اصلاح جزئی در تبصره‌ها نیز اعمال شده است که باید به تصویب شورا برسد. رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر در ادامه به چند مورد اصلاح در ردیف‌های بودجه اشاره کرد وگفت: ماده واحده مربوط به بودجه سال۱۴۰۳ سازمان‌ها و شرکت‌ها بدین شرح است؛ ماده واحده بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها از لحاظ منابع و مصارف حدود ۱۳۰هزار میلیارد تومان، بودجه خالص ۳۷هزارو۲۰۰میلیارد تومان و بودجه ارقام دوبار منظور شده (تصویب در بودجه عمومی) ۹۳هزارو۳۰۰میلیارد تومان خواهد بود.
درنهایت پس از بحث و بررسی، اصلاحات مطرح شده در بودجه۱۴۰۳ سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.


مکث
خرابی‌های اخیر مترو حوادث غیرمترقبه بود

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران
روز گذشته در حاشیه دویست‌وبیست‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به خرابی‌ها در مترو، اظهار کرد: اینکه ما حتی یک مورد خرابی نیز نباید داشته باشیم، درست است اما در برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست؛ برای مثال آتش‌سوزی در ایستگاه شوش حادثه‌ای غیرمترقبه بود. مسائل فنی، مدیریتی و گستردگی امروز مترو باعث چنین اتفاقاتی شده است. تأکید ما این است که چک‌لیست‌ها مرتبا کنترل شود. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اصلاح مجوز برج‌سازی در مجاورت باغ گیاه‌شناسی، گفت: ارتش گفته که باید زمین‌های معوض به ازای زمین‌های اطراف باغ گیاه‌شناسی را تحویل بگیرد که ارائه این زمین‌ها وظیفه شهرداری نیست، اما می‌تواند برای مجوزها همکاری‌ کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید