• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220484
+
-

«نزدیک­تر» با مسلمانان 14 کشور جهان

«نزدیک­تر» با مسلمانان 14 کشور جهان

نمایشگاه عکس‌های سعید فرجی با عنوان «نزدیک­تر» عصر روز جمعه، ۱۸ اسفند‌ ۱۴۰۲ افتتاح شد. این نمایشگاه به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج در محل باغ‌موزه هنر ایرانی برپا شده و در آن گزیده‌ای از تصاویری به نمایش درآمده که سعید فرجی طی ۹ سال و از رهاورد سفر به 14 کشور از حال و هوای مسلمانان و سبک زندگی آنان ثبت کرده است. ضمن آن‌که مجموعه کامل این تصاویر در کتابی با نام «نزدیک­تر» گردآوری شده است.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که با حضور جمعی از علاقه‌مندان به هنر عکاسی برگزار شد، سیدمحمد هاشمی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم کمالی، مدیر باغ‌موزه هنرهای اسلامی و سعید فرجی به سخنرانی پرداختند ومحمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سلیم غفوری از مدیران سازمان صدا و سیما، حضور داشتند.
 سعید فرجی درباره این مجموعه چنین می‌گوید: «بسیاری از مردم را دیده بودم که تلاش می‌کردند تا زندگی را با تمام زیبایی‌هایش ادامه دهند، اما این برای رسانه هیچ جذابیتی نداشت. دلم می‌خواست صدای مردمی باشم که جایی برای دیده شدن نداشتند. به زندگی مسلمانانی سفر کنم که اگر در رنج هستند، اما برای بهتر شدن اطراف‌شان در این دنیا هم تلاش می‌کنند. من حالا می‌خواستم کمی از آن چیزهایی که رسانه‌ها به‌دنبال انتشارشان هستند عبور کرده و دور شوم. تصمیم گرفتم تا پنجره دیگری به روی مخاطبانم باز کنم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید