• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220443
+
-

آشنایی

سامانه جدید کدال سال آینده عمومی می‌شود
در کنار توسعه سامانه فعلی، سامانه جدیدی نیز در دست طراحی است. در سال ۱۴۰۲ اقداماتی برای پیاده‌سازی این سامانه انجام شد و قرار است در سال ۱۴۰۳ یک نسخه آزمایشی از سامانه جدید کدال رونمایی شود. بعد از طی مراحل آزمایشی و پس از آنکه مشکلات این سامانه شناسایی شد اطلاعات سامانه فعلی کدال به سامانه جدید انتقال پیدا خواهد کرد و امیدواریم سامانه جدید کدال در نیمه نخست سال 1404به‌صورت عملیاتی راه‌اندازی شود.

کدال؛ یک سامانه تخصصی  
استفاده از سامانه کدال در حال حاضر هم آسان و راحت است. بنای اصلی سامانه کدال بر این مبنا بود که اطلاعات عملکردی صورت‌های مالی را منتشر کند تا به‌صورت لحظه‌ای در دسترس عموم قرار بگیرد. با این حال کسی که می‌خواهد صورت‌های مالی را مطالعه کند، باید حداقل دانش را در این مورد داشته باشد. به نوعی می‌توان گفت که سامانه کدال یک سامانه تخصصی یا نیمه تخصصی است. به هر حال کاربران باید یک سواد اولیه مالی برای استفاده از این سامانه را داشته باشند. مثل هر سامانه‌ای که در دنیا برای این کار طراحی شده است.

سایت جدید کدال پایدار خواهد بود
اولویت اولیه در سامانه جدید این است که بتوان از نرم‌افزار‌ها، تکنولوژی و سیستم عامل‌های به‌روز‌تری استفاده کرد که بتواند پایداری سامانه کدال را افزایش دهد. همچنین سعی خواهیم کرد مشکلات (باگ‌‌های نرم‌افزاری) را که در سامانه فعلی کدال وجود دارد در سامانه جدید رفع کنیم تا در زمان‌هایی که ترافیک سایت به پیک خود می‌رسد، این سامانه از دسترس خارج نشود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید