• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 17 اسفند 1402
کد مطلب : 220288
+
-

9روستای سیل‌زده همچنان بدون آب

شکستگی لوله‌های آب و بروز مشکل در تصفیه‌خانه‌ها باعث شده تا هنوز 9روستای آسیب دیده از سیل جنوب سیستان و بلوچستان به شبکه آب آشامیدنی پایدار دسترسی نداشته باشند.
مدیر بحران سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: «تلاش برای وصل شدن آب آشامیدنی سالم و گوارا در 9روستا که به‌دلیل خسارت سیل و شکستگی لوله‌های آب رخ داده، ادامه دارد.»
بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در جنوب استان تاسیسات آب ۲۵۲روستا دچار آسیب شد. با وجود اینکه آب آشامیدنی 243روستا وصل شده، امااهالی آن با افت فشار آب مواجه هستند.
مجید محبی افزود: «برق همه روستاهای آسیب دیده نیز وصل شده است. ماشین‌های سنگین به روستاهای صعب‌العبور که تا روز گذشته در محاصره سیل بودند، راه پیدا کردند. هیچ روستایی نداریم که راه ارتباطی آن بسته باشد.»
محبی با تأکید بر اینکه امدادرسانی و رساندن اقلام ضروری و مورد نیاز به افراد آسیب دیده از سیل همچنان ادامه دارد، افزود: «سعی ما این است که زودتر وارد ساخت خانه‌های از بین رفته و بازسازی واحدهای مسکونی تعمیراتی شویم.»
مدیر بحران سیستان و بلوچستان یادآور شد: «سامانه بارشی جدید در استان بارندگی داشت اما هیچ حادثه‌ای را رقم نزد. آمادگی لازم برای اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به همشهریان وجود دارد.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید