• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220233
+
-

سه‌شنبه بزرگ انتخاباتی در آمریکا

  رأی‌گیری مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ۱۵ایالت و رأی‌گیری مقدماتی حزب دمکرات در 15ایالت و یک منطقه در روز سه‌شنبه موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» برگزار شد.
  رقابت اصلی در حزب جمهوری‌خواه میان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل است.
  رأی‌گیری مقدماتی حزب جمهوری‌خواه و دمکرات در ایالات آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، ماساچوست، منیه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا برگزار شد.
  بی‌بی‌سی با اشاره به کسالت‎بار بودن انتخابات روز سه‌شنبه نوشته، با توجه به اینکه جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها هیچ مخالف جدی‌ای ندارد و ترامپ بسیار جلوتر از رقبای خود است، نتیجه قطعی به‌نظر می‌رسد.
  در سه‌شنبه بزرگ ۸۷۴ رأی از مجموع ۲ هزار و ۴۲۹رأی در کنگره نهایی مشخص خواهد شد و معمولا نتیجه انتخابات سه‌شنبه بزرگ، تعیین‌کننده برنده احتمالی رقابت است.
  رسانه‌های آمریکایی با پیش‌بینی پیروزی قاطع ترامپ نوشته‌اند این شرایط برای ترامپ ساخته شده تا بتواند برتری قاطعی بر هیلی به‌دست آورد.
  آسوشیتدپرس نوشته، اگرچه ترامپ در رقابت‌های اولیه، عملکرد خوبی داشته، اما نتوانسته جایگاه خود را در میان دانشجویان جوان آمریکایی به‌دست آورد.
  نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، به‌رغم ۶ شکست متوالی در ۶ ایالت، مقابل ترامپ، همچنان از رقابت کنار نرفته است.
  جنگ غزه و مهاجرت، 2 موضوع داغ انتخاباتی در آمریکاست و احتمالاً موضوعات محوری مبارزه 2نامزد اصلی انتخابات در  نوامبر خواهد بود.
  مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری پس از سه‌شنبه بزرگ ادامه می‌یابد و ایالات باقیمانده در چند ‌ماه آینده مقدماتی‌های خود را برگزار می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید