• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220211
+
-

شعار امسال، تا پای جان هستیم همپای شهیدان

آغاز به‌کار پویش سراسری «سلام شهید»

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران در آستانه هفته ملی شهدا از برنامه‌های این مرکز خبر داد و به تشریح برنامه‌های «هفته شهید» با شعار «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» پرداخت.
سیدمحمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید در ابتدای صحبت‌ها به شعار امسال اشاره کرده و گفت: روز ۲۲اسفندماه هر سال مصادف با روز شهید است و در بنیاد شهید سالانه این برنامه‌ها را با عنوان هفته شهید برگزار می‌کنیم. از سال گذشته سعی کردیم برنامه‌های این ایام را از روز جانباز تا روز شهید داشته باشیم، «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» به‌عنوان شعار امسال انتخاب شد.
هاشمی درباره اهم برنامه‌های هفته شهید گفت: پویش سراسری «سلام شهید» از دیگر برنامه‌هایی است که به دستور رئیس‌جمهور قرار است همه مقامات کشور در این روز با خانواده‌های معظم شهدا دیدار داشته باشند. همچنین پویش دیدار با خانواده شهدا در سراسر کشور توسط مردم مسیری بود که از سال گذشته آغاز شد و در این مسیر با اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های خودجوش و مساجد، هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برنامه اصلی هفته را تشکیل می‌دهند تا شاهد قدردانی از خانواده‌های شاهد باشیم.
معاون فرهنگی بنیاد شهید افزود: اجلاسیه‌های سراسری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برنامه دیگر تدارک شده هفته شهید است. طرح سپاس را به شکل ویژه پیگیر خواهیم شد. از دیگر برنامه‌های هفته شهید برگزاری میز خدمت در مراسم نمازجمعه به‌خصوص در پایتخت است، حضور مسئولان در حرم امام‌خمینی(ره)، تجلیل از والدین تک فرزند شهید، برگزاری هر شهید یک نهال با هماهنگی شهرداری تهران، تبلیغات محیطی روز شهید، برپایی نمایشگاه در حوزه عملکرد بنیاد شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مراسم گلباران گلزار شهدا توسط مردم و خانواده شهدا و برنامه تحویل سال در گلزارهای شهدا ازجمله دیگر برنامه‌های هفته شهید است.این مسئول افزود: هر ساله برنامه تحویل سال در گلزار شهدا برگزار می‌شود؛ اما امسال نه‌تنها سفره هفت‌سین داریم بلکه برنامه جانبی، چون تئاتر و اجرای سرود برپا می‌شود. همزمان با سال جدید برنامه تحویل سال به شکل ویژه برگزار می‌شود. همچنین راویان و پیام‌آوران ایثار در مدارس برای روایت زیست شهدا حضور خواهند داشت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید