• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220163
+
-

شهردار منطقه یک: نتایج زحمات مدیران شهری، افتتاح 137پروژه شهری است

میدان تجریش ایمن شد

میدان تجریش ایمن شد

میدان تجریش ازجمله نقاط قدیمی است که با هویت و تاریخ تهران گره خورده و این روزها قدم زدن در بازار تجریش برای همگان تداعی‌کننده حس نوستالژی است. میدانی که در گوشه گوشه آن می‌توان نشانه‌هایی از تاریخ کهن پایتخت را به نظاره نشست. تلاش برای صیانت از اصالت و هویت این میدان همواره مورد توجه مدیران شهری بوده و در این دوره هم شهردار منطقه یک در ادامه همین رویکرد کوشش کرده است. نگرانی از ریزش احتمالی میدان تجریش پس از حفر عمیق‌ترین تونل مترو، همواره وجود داشت اما سیدمهدی صباغ در جدیدترین اظهارنظر خود از ایمن‌سازی‌ و رفع خطر ریزش میدان خبر داده و گفته است که این کار از طریق ایمن‌سازی‌ کانال مقصودبیک محقق شده و خطری میدان تجریش را تهدید نمی‌کند. البته موضوعات متفاوتی دیگری در منطقه یک و حوالی میدان تجریش وجود دارد که در گفت‌وگو با شهردار منطقه یک به تفصیل پاسخ آنها داده  شده است.

برای رفع خطر از میدان تجریش چقدر اعتبار هزینه شده است؟
این کار از طریق ایمن‌سازی‌ کانال مقصودبیک محقق شده که حدود۱۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

خبرهایی از افتتاح چندین پروژه در منطقه شنیده می‌شود. در این خصوص توضیح می‌دهید؟
زحمات همکاران ما در شهرداری منطقه یک به نتیجه رسیده و فردا (چهارشنبه 16اسفند) افتتاح ۱۳۷ پروژه شهری را خواهیم داشت که برای اجرای آنها بیش از 490میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و حوزه عمرانی هم با 63پروژه بیشترین سهم را در طرح‌ها داشته است که با اعتبار 280میلیارد تومانی اجرایی شده‌اند.

پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره ازجمله مهم‌ترین طرح‌های منطقه است. آخرین وضعیت این طرح را تشریح می‌کنید؟
فاز اول پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره با ۲۰۰ متر پیاده‌روسازی و کاشت فضای سبز و تکمیل روشنایی آماده بهره‌برداری است و در لیست افتتاح روز چهارشنبه قرار دارد. سال آینده هم فاز دوم آن تکمیل می‌شود و شهروندان می‌توانند شاهد یک فضای تفرجگاهی زیبا در شمال تهران باشند.

مجموعه ورزشی قائم اوایل سال آینده افتتاح می‌شود
شهردار منطقه یک با پرداختن به سرانه ورزشی منطقه متبوعش گفت: زمان ورود به منطقه در این دوره، سرانه ورزشی ۱۷ سانتیمتری داشتیم که با تکمیل و بهره‌برداری از مجموعه‌هایی مانند نفت و ریحانه سرانه ورزشی به حدود ۲۳ سانتیمتر رسید. با اضافه کردن مجموعه‌های ورزشی جدید ازجمله مجموعه قائم که در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد، سرانه ورزشی منطقه به حدود ۳۰ سانتیمتر خواهد رسید.

آیا از اعتبارات اختصاص داده شده به منطقه راضی بودید؟
امسال در اعتبارات منطقه جهش مناسبی داشتیم به‌طوری که سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های اجرایی بوده که امسال به ۴۱۶ میلیارد تومان و رشد ۸ برابری رسیده است. ضمن اینکه در تعداد پروژه‌ها رشد 3برابری و پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۰ درصدی را شاهد بودیم.

درخصوص پروژه‌های توسعه محله‌ای هم توضیح می‌دهید؟
رشد دوبرابری در پروژه‌های توسعه محله‌ای داشتیم که از ۳۷ پروژه به ۶۶ پروژه رسیدیم. از این تعداد ۶۵ پروژه به اتمام رسیده و به‌طور کلی شاهد پیشرفت 95درصدی پروژه‌ها در این بخش هستیم.

اشاره‌ای هم به سایر پروژه‌های مهم منطقه می‌کنید؟
پروژه پل گل مریم در محله دارآباد که چند سالی متوقف مانده بود، با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان آماده افتتاح است. 2 پایانه تاکسیرانی و حمل‌ونقل عمومی ازجمله پایانه ارم مسقف‌سازی‌ و محوطه‌سازی‌ شده و اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. پایانه تابناک دیگر پروژه‌ای است که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان مسقف‌سازی‌ و محوطه‌سازی‌ شد. ایمن‌سازی‌ و رفع مشکلات گردنه قوچک نیز در ۲۵۰۰ متری انجام شده است. در بحث عمرانی ۷۸ هزارتن پخش آسفالت در 5هزار نقطه داشتیم. در حوزه خدمات شهری ۲۱ پروژه با اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی پیش‌بینی شده بود.

چه برنامه‌ای برای کمبود پارکینگ در منطقه پیش‌بینی کرده‌اید؟
2 پارکینگ طبقاتی بزرگ در منطقه وجود دارد که در فهرست سازه‌های ناایمن شهر تهران قرار گرفته بود، به همین دلیل بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی‌ آنها هزینه شده است. همچنین بحث اختصاص 2 زمین را برای ساخت پارکینگ در منطقه پیگیری می‌کنیم. پارکینگ بیمارستان شهدای تجریش با توجه به اینکه شورای شهر با دادن مجوز به آنها بدون پارکینگ موافقت نکرده و شهرداری نیز هنوز موافقت نکرده که مجوزهای لازم را به بیمارستان بدهد. بر این اساس 2 قطعه زمین در محوطه بیمارستان مشخص شده و مدیران بیمارستان موافقت کردند که پارکینگ را بسازند.

پروژه قائم سال‌ها بلاتکلیف مانده بود. فرایند فعال شدن این پروژه را توضیح می‌دهید؟
احداث مجموعه ورزشی بزرگ قائم که ۱۲ سال پیش آغاز شده بود و چند سالی متوقف ماند. ظرف یک سال از پیشرفت فیزیکی  ۶۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده و اکنون در مرحله تجهیز، تکمیل و نازک کاری قرار دارد. ارزش روز این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید