• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220067
+
-

رهایی از ترافیک پایان سال

رهایی از ترافیک پایان سال

در یک وجب جا، چند میلیون ماشین و موتورسیکلت دارند از سر و کول هم بالا می‌روند. ترافیک این روزهای پایانی سال در پایتخت از ساعت‌های پیک که معمولا صبح و عصر بود، گذشته و حتی سر ظهر یا آخر شب هم که بروید توی خیابان، در ترافیک می‌مانید. دیگر به جز خیابان‌ها و اتوبان‌ها درمعابر فرعی هم شاهد ترافیک‌های سنگین هستیم و اگر قرار باشد به‌موقع به مقصد برسید، باید زمان خیلی بیشتری صرف کنید.
البته که این چیز جدیدی نیست و ما هر سال شاهد چنین ترافیکی در شهر تهران هستیم، چرا که وقتی حجم سفرهای مردم برای خریدهای نوروزی افزایش پیدا می‌کند، ظرفیت شبکه ترافیکی به‌هم می‌ریزد و ترافیک‌های سنگین به شهر تحمیل می‌شود و با اینکه مسئولان شهری و ترافیکی هر سال درصدد برطرف کردن و کم کردن این ترافیک هستند، اما باید از تهران‌نشین‌ها بپرسیم که چرا همه کارهایتان را به آخر سال موکول می‌‌کنید؟
آنطور که کارشناسان می‌گویند شبکه حمل‌ونقل تهران کشش‌پذیری لازم برای این حجم از خودرو و تردد را ندارد و این مربوط به همه زمان‌هاست و نه فقط اواخر اسفند، اما خب این روزها وضعیت اسفبارتر می‌شود و همینطور هم ادامه پیدا می‌کند. دلیلش هم افزایش جمعیت تهران و تعداد وسایل نقلیه در این شهر نسبت به سال‌های گذشته و همچنین خریدهاي شب عید است که امسال خرید پیش از‌ماه مبارک رمضان هم به آن اضافه شده است. راهکار پلیس راهور و شهرداری برای کاهش این حجم از وسایل نقلیه در خیابان‌ها، هوشمندسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی است. اما مهم‌تر از آن، مواردی است که ما مردم باید خودمان رعایت کنیم تا عمرمان در این ترافیک تلف نشود. مثل اینکه برای تردد در شهر به جای استفاده از خودروی شخصی، از مترو و اتوبوس و در کل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم که هم با معضل جای پارک مواجه نشویم و هم سریع‌تر به مقصد برسیم. یا اینکه اگر مجبور به استفاده از خودروی شخصی هستیم، لااقل دوبله و سوبله پارک نکنیم که راهبندان شود.به‌جز اینها، بهتر است همه خریدهایمان را نگذاریم شب عید و بخشی از خریدها را هم در سال نو انجام دهیم چون دنیا قرار نیست تا آخر اسفند به پایان برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید