• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 14 اسفند 1402
کد مطلب : 219969
+
-

ساخت هواکش خط6 مشکلی برای موزه فرش ندارد

یکی از رسانه‌ها در گزارشی ادعا کرده راه‌اندازی کارگاه ساخت هواکش در خط‌6 مترو تهدیدی برای موزه فرش خواهد بود و اجرای این پروژه پس از توقف 5ساله برای این موزه، مخاطره‌آمیز می‌شود. هرچند مدیر موزه فرش اذعان می‌کند که «ساخت این هواکش آسیبی ندارد و شرکت مترو هم مجوزهای لازم را دریافت کرده است.» اما این رسانه تأکید می‌کند که اجرای این پروژه برای موزه فرش مشکل‌ساز است. ساخت‌ هواکش‌های میان تونلی به‌منظور تهویه هوای تونل و خروج اضطراری تعبیه می‌شوند که مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها اجرای آن لازم و ضروری است. در همین رابطه؛ عباس فتحعلی‌پور، مجری خط‌6 مترو در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، گفت: این ادعایی که یکی از رسانه‌ها داشته درست نبوده و کم لطفی کرده‌اند چراکه طراحی ساخت این هواکش 7سال پیش انجام، موقعیت هواکش مشخص و کار سازه‌ای آن پیش رفته است، چراکه ما باید بین 2‌ایستگاه حتما هواکش میان تونلی را داشته باشیم.
او با تأکید بر اینکه اطلاعاتی که پیرامون این پروژه منتشر شده است قطعا اطلاعات کاملی نیست، ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط بین هر دو ایستگاه که این پروژه بین 2‌ایستگاه کارگر و لاله است، باید هواکش میان تونلی نصب شود و همچنین طراحی آن از چندسال پیش انجام شد و زمین آن دریافت و به شرکت مترو تحویل داده شد و بعد از آن هم سازه اولیه ساخته شد و در حال حاضر پروژه در دست تکمیل است. مجری خط6 مترو با بیان اینکه سال گذشته ایستگاه آن محدوده با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، افزود: اکنون باید الزامات ایمنی آن ایستگاه‌ها را تامین کنیم که ساخت هواکش برهمین اساس دنبال شده است که این امر منجر به ایجاد خروج اضطراری شده و هیچ مشکلی هم برای موزه فرش ندارد. فتحعلی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اگر ساخت این پروژه برای موزه فرش مخاطره آمیز بود، خود موزه و یا سازمان میراث فرهنگی به ساخت پروژه عکس‌العمل نشان می‌دادند، اما هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد. زمین برای این پروژه در تعامل با موزه فرش  دریافت شده و کارها شروع شده است.
او با تاکید بر اینکه هواکش میان تونلی در مجاورت موزه فرش نیست و حتی فاصله زیادی از موزه دارد، گفت: در نزدیکی این موزه با هماهنگی و همکاری مدیران این مجموعه، فقط یک سازه کوچک در حال ساخت است، این سازه معمولا در ایستگاه‌های مترو ساخته می‌شود برای اینکه آب وارد ایستگاه نشود و در واقع این سازه برای پمپاژ آب بوده و اصلا ساخت هواکش میان تونلی در مجاورت موزه قرار ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید